Poradenství jako součást speciálně pedagogické podpory
Katedra speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Ostravské univerzity Vás zve na XII. mezinárodní vědeckou konferenci s názvem Poradenství jako součást speciálně pedagogické podpory, která se uskuteční dne 12. lispodadu 2025 od 9:00 v prostorách City Campusu Ostravské univerzity.
Konference si klade za cíl reflektovat aktuální stav, vize a potřeby v oblasti poradenství, jež zasahuje do speciálně pedagogické podpory a je součástí zajištění vyšší kvality života osob s postižením ve všech etapách života od rané podpory až po paliativní péči.
Jednání konference proběhne v dopoledních hodinách v plénu. Odpolední jednání je plánováno v sekcích pro PPP, SPC a Mezirezortní spolupráci a poradenství. Prohlédnout si budete moci i posterovou sekci.
Tematické zaměření konference
- Stávající stav poradenské podpory, klíčové problémy, potřeby a podněty ke zkvalitnění v této oblasti, a to pro všechny věkové kategorie osob s postižením
- Mezirezortní spolupráce v oblasti poradenství
- Provázanost teorie a praxe
Sekce:
1. Sekce Pedagogicko-psychologických poraden
moderátor: PaedDr. Renata Kovářová, Ph.D.
2. Sekce Speciálně poradenských center
moderátor: Mgr. Eva Martinková, Ph.D.
3. Meziresortní spolupráce a poradenství
moderátor: PhDr. Petr Adamus, Ph.D. a Mgr. Edita Satinská, Ph.D.
4. Posterová sekce
moderátor: Ing. Eva Nyklová, Ph.D., MBA
Těšíme se na Vaši aktivní účast, ale rádi Vás uvítáme i v případě, že s aktivním vystoupením na konferenci nepočítáte. Výstupem konference bude recenzovaný elektronický sborník s plnými texty příspěvků.
Pokyny pro účastníky:
středa 12. listopadu 2025 | |
---|---|
8:00 – 8:40 | prezence účastníků |
9:00 | zahájení konference, Koncertní sál Fakulty Umění zdravice děkana Pedagogické fakulty Ostravské univerzity prof. Mgr. Daniela Jandačky, Ph.D. úvodní slovo vedoucího Katedry speciální pedagogiky doc. Mgr. Štefana Chudého, Ph.D., MBA |
10:15 – 12:00 | jednání v plénu |
12:00 – 13:00 | přestávka na oběd |
přesun na City Campus Pedagogické fakulty | |
13:00 – 14:30 | jednání v sekcích |
14:30 – 14:45 | přestávka na kávu |
14:45 – 16:00 | jednání v sekcích |
16:00 | závěr konference |
Registrace:
svou účast (aktivní i pasivní) potvrďte do 3. listopadu 2025 (registrační formulář)
Konferenční poplatek:
bez poplatku
Důležité termíny:
zaslání názvu a anotace příspěvku do 31. 10. 2025
zaslání textu příspěvku v elektronické podobě do 30. listopadu 2025
Podrobný program konference bude zveřejněn zde po ukončení registrací.
Jak se k nám dostanete:
- mapa
- MHD z vlakového nádraží Ostrava – Svinov (směr centrum)
- Výstupní stanice Nová Karolína/Výstaviště
- MHD z vlakového nádraží Ostrava – Hlavní nádraží
Výstupní stanice Elektra
Od těchto stanic jsou budovy City Campus Ostravské univerzity vzdáleny cca 5-7 minut chůze.
Vědecký výbor konference:
- Prof. Mgr. Kateřina Vitásková, Ph. D. – PdF UP Olomouc
- doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. – PdF UK Praha
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc. – PdF MU Brno
- doc. Mgr. Štefan Chudý, Ph.D., MBA – PdF OU Ostrava
- prof. PaedDr. Libuše Ludíková, CSc. – PdF OU Ostrava
- doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D. – PdF OU Ostrava
Organizační výbor konference:
- doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D.
- PaedDr. Renata Kovářová, Ph.D.
- Mgr. Lucie Kytnarová, Ph.D.
- Mgr. Eva Martinková, Ph.D.
- Ing. Eva Nyklová, Ph.D., MBA
- Mgr. Edita Satinská, Ph.D.
- PhDr. Petr Adamus, Ph.D.
- Mgr. Helena Chlebcová
- Mgr. Veronika Vavrušková
- Vladimír Vašků
Veškeré další informace Vám rád poskytne referent katedry speciální pedagogiky Vladimír Vašků.
Telefon: 553 46 2667, 553 46 3100 – spojovatelka
Pokyny pro autory a formát příspěvků:
Anotace příspěvků:
- zaslání názvu a anotace příspěvku do 31. 10. 2025 (Vladimir.Vasku@osu.cz)
- název příspěvku
- jméno a příjmení autora (bez titulů, velikost písma 12)
- klíčová slova (velikost písma 12, kurzíva, řádkování 1,5)
- anotace (4-5 řádků, max. 1200 znaků) s výstižnou charakteristikou příspěvku (velikost písma 12, řádkování 1,5, typ písma: Times New Roman)
- Kontaktní adresa autora – jméno, příjmení, tituly, adresa pracoviště, e-mail
Formát a další pokyny k příspěvkům:
- využijte prosím šablonu, kterou naleznete v příloze e-mailu s pozváním
- příspěvky zasílejte do 30.11 2025 e-mailem na email. adresu: Vladimir.Vasku@osu.cz (ve formátu .doc nebo .docx),
- celkový rozsah příspěvku (všech jeho částí včetně abstraktů, klíčových slov, seznamu zdrojů atd.): 13.000 – 18.000 znaků včetně mezer,
- celkový rozsah obou abstraktů a klíčových slov (v českém / slovenském / polském jazyce a v anglickém jazyce): dohromady max. 1.500 znaků včetně mezer,
- doporučujeme vytvořit maximálně tři úrovně kapitol,
- odkazy na zdroje uvádějte přímo v textu v závorce, např.:
- (Novák, 2015, s. 20–25) nebo
- … podle Nováka (2015, s. 20–25)…, Novák (2015, s. 20–25) uvádí, že…
- poznámky pod čarou jsou určeny pro poznámkový aparát příspěvku (odkazy na zdroje zde mají stejnou formu jako v samotném textu),
- tabulky, grafy a obrázky mohou být černobílé nebo barevné (v odpovídající kvalitě),
- závěrečný seznam zdrojů respektuje citační normu APA (zdroje řaďte podle abecedy),
- maximální podíl autocitací je 20 %,
- v případě více pracovišť autora je třeba tato uvést zvlášť, stejně tak v případě více autorů.
- Písmo: Times New Roman
- Hlavní nadpis: 16 bodů
- Nadpis hlavní kapitoly: 14 bodů, podkapitoly: 12 bodů
- Vlastní text: 12 bodů Odstavec: zarovnání do bloku, bez odsazení prvního řádku, řádkování 1,5, bez další mezery před nebo za odstavcem
- Za jazykovou správnost odpovídá autor příspěvku
Zveřejněno / aktualizováno: 19. 09. 2025