Mezinárodní vědecká konference Didaktické impulsy 8
Čas a místo konání:
- sobota 18. října 2025 od 9 do 16 hod. (s přihlašováním od 8.30 hod.)
- v online prostředí MS Teams
Jednací jazyky:
- čeština, slovenština, polština
Program konference
od 8:30
přihlašování účastníků do online prostředí Microsoft Teams (připojování do hlavní sekce prostřednictvím odkazu do hlavní sekce)
9:00 – 9:05
informace o technickém průběhu konference (Mgr. Kamila Sekerová, Ph.D.)
9:05 – 9:10
přivítání účastníků (doc. Mgr. Roman Farana, Ph.D., proděkan pro vědu a doktorská studia)
9:10 – 9:15
zahájení konference (prof. PhDr. Jana Svobodová, CSc.)
9:15 – 11:10
hlavní sekce – 1. blok příspěvků (s diskusí; moderuje prof. PhDr. Jana Svobodová, CSc.)
prof. PhDr. Marie Čechová, DrSc. (Plzeň)
Jak šel čas s časopisem Český jazyk a literatura
Jak šel čas s časopisem Český jazyk a literatura
doc. PhDr. Milan Hrdlička, CSc. (Plzeň)
O postavení češtiny mezi jazyky
O postavení češtiny mezi jazyky
PhDr. Oľga Škvareninová, PhD. (Trnava, Slovensko)
Kritické počúvanie ako súčasť komunikačnej kompetencie žiakov
Kritické počúvanie ako súčasť komunikačnej kompetencie žiakov
Mgr. Lucie Butkovová (Ostrava)
Diferencovaná výuka českého jazyka v praxi základní školy
Diferencovaná výuka českého jazyka v praxi základní školy
Mgr. Romana Wágnerová (Ústí nad Labem)
Digitalizace výuky větných členů na druhém stupni ZŠ
Digitalizace výuky větných členů na druhém stupni ZŠ
Mgr. Eva Svátková (Ostrava)
Kvalita videoher v kontextu literární výchovy
Kvalita videoher v kontextu literární výchovy
Mgr. Kateřina Bernatíková (Ostrava)
Výuka češtiny jako příležitost a prostor pro charitativní aktivity
Výuka češtiny jako příležitost a prostor pro charitativní aktivity
11:10 – 11:20
přestávka (možnost přepojení se prostřednictvím odkazu do vedlejší sekce)
11:20 – 13:30
hlavní sekce – 2. blok příspěvků (s diskusí; moderuje doc. Mgr. Ing. Radomil Novák, Ph.D.)
PhDr., PaedDr. Slávka Džačovská, PhD., MBA (Bratislava, Prešov, Slovensko)
AI vo vyučovaní slovenského jazyka a literatúry
AI vo vyučovaní slovenského jazyka a literatúry
Mgr. Lucie Taraldsen Medová, MPhil., PhD., Mgr. Marcela Křápková Hrdličková, Ph.D. (Brno)
Badatelská výuka v ČJL
Badatelská výuka v ČJL
Mgr. Růžena Písková, Ph.D., Bc. Jana Kučerová (Plzeň)
Obraz Jana Amose Komenského v současné tvorbě pro děti a mládež
Obraz Jana Amose Komenského v současné tvorbě pro děti a mládež
Mgr. Zuzana Malíčková (Ostrava)
Současná komiksová tvorba s tematikou války
Současná komiksová tvorba s tematikou války
Mgr. Jitka Zítková, Ph.D. (Brno)
Malá sonda do čtenářství budoucích učitelů českého jazyka
Malá sonda do čtenářství budoucích učitelů českého jazyka
Mgr. Veronika Valíková (Společnost učitelů ČJL)
Jak přiblížit žákům 2. stupně vzpouru proti totalitní moci skrze příběhy (téma Jedinec a moc)
Jak přiblížit žákům 2. stupně vzpouru proti totalitní moci skrze příběhy (téma Jedinec a moc)
doc. Mgr. Ivana Gejgušová, Ph.D. (Ostrava)
Inovativní vklad Zdeňka Kožmína do didaktiky literatury a slohu
Inovativní vklad Zdeňka Kožmína do didaktiky literatury a slohu
11:20 – 13:30
vedlejší sekce – 3. blok příspěvků (s diskusí; moderuje Mgr. Kamila Sekerová, Ph.D.)
prof. PaedDr. Jana Kesselová, CSc. (Prešov, Slovensko; Užhorod, Ukrajina)
Lingvokultúrny aspekt vo výučbe gramatiky slovenčiny ako cudzieho jazyka
Lingvokultúrny aspekt vo výučbe gramatiky slovenčiny ako cudzieho jazyka
Mgr. Darina Hradilová, Ph.D., Mgr. Hana Svobodová, Dr. Phil. (Olomouc)
Oborový kompetenční rámec pro obor Čeština jako druhý jazyk: jistoty a pochybnosti
Oborový kompetenční rámec pro obor Čeština jako druhý jazyk: jistoty a pochybnosti
Bc. Anastasiia Basanska (Praha)
Výuka české deklinace substantiv pro ukrajinsky mluvící studenty na podprahových úrovních
Výuka české deklinace substantiv pro ukrajinsky mluvící studenty na podprahových úrovních
PhDr. Veronika Vršecká, DiS. (Praha)
Kognitivní schopnosti bilingvních žáků ve 2. vzdělávacím období na 1. stupni základní školy
Kognitivní schopnosti bilingvních žáků ve 2. vzdělávacím období na 1. stupni základní školy
Mgr. Marcela Jungová (Ostrava)
Didaktické postupy vedoucí k osvojení českého jazyka žáky s OMJ na 1. st. ZŠ: dílčí výsledky předvýzkumu v prostředí ZŠ a MŠ
Didaktické postupy vedoucí k osvojení českého jazyka žáky s OMJ na 1. st. ZŠ: dílčí výsledky předvýzkumu v prostředí ZŠ a MŠ
Bc. Vadim Svinticki (Praha)
Didaktický potenciál počítačových her studia Charles Games při akvizici češtiny jako cizího jazyka
Didaktický potenciál počítačových her studia Charles Games při akvizici češtiny jako cizího jazyka
Mgr. Pavlína Vališová (Praha)
Osvojování oborově nespecifických sloves u žáků s OMJ
Osvojování oborově nespecifických sloves u žáků s OMJ
PhDr. Mgr. Anna Hyrjová (Prešov, Slovensko)
Nie sme rovnakí – a to je v poriadku! Učiteľ ako sprievodca rôznorodosťou
Nie sme rovnakí – a to je v poriadku! Učiteľ ako sprievodca rôznorodosťou
13:30 – 13:35
přestávka (s možností přepojení se prostřednictvím odkazu do hlavní sekce)
13:35 – 13:45
hlavní sekce – ukončení konference, rozloučení (doc. PhDr. Diana Svobodová, Ph.D.)
Na virtuální setkání se těší organizační výbor konference KCD PdF OU:
Mgr. Kamila Sekerová, Ph.D. (vedoucí org. týmu)
Zveřejněno / aktualizováno: 13. 10. 2025