Teorie a praxe v soudobé speciální pedagogice

Dne 15. listopadu 2023 byl na Katedře speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Ostravské univerzity uspořádán již XI. ročník mezinárodní odborné konference pod názvem „Teorie a praxe v soudobé speciální pedagogice“. Na konferenci se registrovalo na 150 účastníků - ze tří zemí (Polsko, Slovensko, Česká republika). Zvolené téma konference umožnilo setkání a výměnu názorů jednak mezi kolegy z akademických pracovišť, ale i s hojně zastoupenými pracovníky ze škol, tak i studenty.

Konferenci zahájil zdravicí děkan Pedagogické fakulty Ostravské univerzity doc. Mgr. Daniel Jandačka, Ph.D. a následně s úvodním slovem vystoupil vedoucího Katedry speciální pedagogiky doc. Mgr. Štefana Chudého, Ph.D., MBA.

V dopoledních hodinách probíhalo plenární zasedání, na kterém s pozvanými přednáškami vystoupili paní prof. Mgr. Kateřina Vitásková, Ph.D. z Palackého univerzity v Olomouci, Pedagogické fakulty, která přednesla příspěvek s názvem „Komunikační, řečové a jazykové potřeby současnosti aneb směrem k logopedii „bez hranic“?

Dalším vystupujícím byl pan prof. dr hab. Zenon Gajdzica z Uniwersytet Ślaski Katowice - Wydzial Nauk Spolecznych, který se zabýval tématem „Model mezioborové podpory“.

Plenární část uzavřel svým vystoupením pan PhDr. Petr Adamus, Ph.D. z Ostravské univerzita, Pedagogické fakulty, který se zaměřil na problematiku „Dobrovolnictví jako multispektrální téma“. V odpoledních hodinách se jednání realizovalo ve čtyřech sekcích.

V první sekci zaznělo 10 vystoupení a jejich společným tématem byl přínos akademických pracovišť soudobé speciální pedagogice. V druhé sekci bylo proneseno 12 vystoupení k problematice speciálněpedagogické praxe. V posterové sekci se představily 4 příspěvky a vystupující ve čtvrté sekci se věnovali problematice dobrovolnictví. Na konferenci se rovněž prezentovaly dvě organizace a to ADRA o.p.s. a AquaKlim, s.r.o. - Sanatoria Klimkovice.

Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky
Konference Katedry speciální pedagogiky

Zveřejněno / aktualizováno: 18. 01. 2024