S3: Současné výzvy ve výchově a ve vzdělávání heterogenních skupin žáků

UPOZORNĚNÍ: Platnost této informace již vypršela.


Místnost pro fyzickou účast:

SA 507, budova SA Pedagogické fakulty Ostravské univerzity
Ul. Fr. Šrámka 3, Ostrava – Mariánské Hory


Místnost pro virtuální účast:

MS Teams


Gestorky sekce:

Ing. Eva Nyklová, Ph.D., MBA
Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta

Mgr. Andrea Cibulková, MBA
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta


Program:

Program sekce 3
13:00 – 13:05
Úvodní slovo
Mgr. Andrea Cibulková, MBA,

Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky
Ing. Eva Nyklová
Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky
13:05 – 13:25
Well-being dětí a dospívajících: psychosociální koreláty štěstí a životní spokojenosti
PhDr. Jakub Pivarč, Ph.D.

Národní pedagogický institut České republiky
13:25 – 13:45
Učitelé středních škol ve společném vzdělávání - jejich názory, zkušenosti a self-efficacy
PhDr. Jiřina Novotná

Národní pedagogický institut České republiky
13:45 – 14:05
Podpora žáků nadaných, mimořádně nadaných a s dvojí výjimečností v heterogenní třídě
PaedDr. Renée Grenarová Ph.D. et Ph.D.

Národní pedagogický institut České republiky
14:05 – 14:25
Documentary film as a source of knowledge about mothers of children with disabilities
Dr Ewelina Konieczna, PhD., Dr Joanna Janik Komar, PhD.

Uniwersytet Opolski, Wydzial Nauk Spolecznych,
Katedra Nauk Socjologicznych i Pracy Socjalnej
14:25 – 14:45
Ewaluacja projektów w obszarze pedagogiki specjalnej. Szanse i wyzwania
Dr. Iwona Sobieraj, PhD.

Uniwersytet Opolski, Wydzial Nauk Spolecznych,
Katedra Nauk Socjologicznych i Pracy Socjalnej
14:45 – 15:05
Wybrane aspekty diagnozy specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów niedostosowanych społecznie
dr hab. Irena Mudrecka, PhD., prof. UO

Uniwersytet Opolski, Wydzial Nauk Spolecznych,
Instytut Nauk Pedagogicznych, Katedra Pedagogiki Specjalnej
15:05 – 15:15
Rola oceny funkcjonalnej (diagnozy) w eduakcji inkluzyjnej w Polsce
dDr. Magdalena Belza – Gajdzica

Uniwersytet Ślaski, Katowice, Polsko
15:25 – 15:45
Strategie wspierania uczniów ze specjalnymi potrzebami na podstawie przeprowadzonych badań dotyczacych dobrych praktyk
Dr. Dorota Prysak

Uniwersytet Ślaski, Katowice, Polsko
15:45 – 16:05
Rola spersonalizowanego procesu uczenia sie w budowaniu edukacji wlaczajacej wysokiej jakości w Polsce - wyniki badań
Dr. Beata Skotnicka

Uniwersytet Ślaski, Katowice, Polsko
16:05 – 16:20
Co vše je a co vše není inkluze, aneb když se řekne inkluzivní vzdělávání
doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
doc. PaedDr. Alica Petrasová, PhD.

Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
Katedra speciální pedagogiky
16:20 – 16:35
Nejdříve chtít vzdělávat sebe sama, aneb vzdělávání pedagogických pracovníků k aktuálním tématům ve vzdělávání
doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky
Mgr. Andrea Cibulková, MBA
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky
16:35 – 16:50
Profese pedagoga optikou výchovných poradců v rámci jejich specializačního vzdělávání
Ing. Eva Nyklová
doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
Katedra speciální pedagogiky
16:50 – 17:05
Učitel a žák s ADHD v základním vzdělávání
Mgr. Andrea Cibulková, MBA
prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D

Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Katedra speciální pedagogiky
17:05 – 17:20
Diskuse a závěr sekce


Zveřejněno / aktualizováno: 09. 11. 2021