Projekty a granty
Subjektivní sebepojetí sociální opory žáků na 2. stupni ZŠ v Moravskoslezském kraji | |
---|---|
Id projektu | SGS05/PdF/2025 |
Hlavní řešitel | Mgr. Veronika Pavlíková |
Období | 1/2025 - 12/2025 |
Poskytovatel | Specifický VŠ výzkum |
Stav | řešený |
Anotace | Úspěch v moderní společnosti do značné míry závisí na schopnosti člověka přizpůsobit se změnám vyplývajících z měnící se reality a nástupu moderních technologií. Ve specifických regionech, jako je Moravskoslezský kraj, je situace ovlivněna také úpadkem těžkého důlního průmyslu, integrací a transformací jiných druhů průmyslu. Tato skutečnost s sebou nese mnoho faktorů, které budou mít vliv na společnost a jednotlivce žijící v regionu. Transformace změn se odráží především v subjektivním sebepojetí člověka. Zde hraje škola jako instituce důležitou roli. V projektu se zaměříme na dílčí aspekty vzdělávání, sociálního začleňování a školní úspěšnosti dětí v regionu s cílem analyzovat situaci a míru společenské podpory jako podklad pro strategii zlepšení vzdělávacího systému a podpory znevýhodněných žáků a jejich rodin. Projekt se rovněž snaží identifikovat faktory související s odolností a strategiemi zvládání, které tato kohorta používá. Projekt by měl přispět k vypracování konkrétních opatření v oblasti vzdělávání na podporu odolnosti, školní úspěšnosti a lepší adaptace na změny související s transformací regionu. Hlavním cílem projektu je zkoumat odolnost žáků a rodin v reakci na změny v oblastech vzdělávání v kontextu sociální podpory. Klíčová slova: transformace, sebepojetí, sociální opora, resilience, školní úspěšnost |