OU > O univerzitě > Struktura univerzity > Fakulty a ústavy > Pedagogická fakulta > Součásti fakulty > Katedry > Katedra pedagogické a školní psychologie
Alena Petrová
titul, jméno, příjmení: | doc. PhDr. Alena Petrová, Ph.D. |
místnost, podlaží, budova: |
SA 420, budova SA |
funkce: | garant studijního programu Učitelství pro SŠ |
obor činnosti: | obecná psychologie, vývojová psychologie, pedagogická psychologie, sociální psychologie |
katedra / středisko (fakulta): | Katedra pedagogické a školní psychologie (Pedagogická fakulta) |
telefon, mobil: | 553 46 2692 |
e-mail: |
Vzdělání
habilitace v oboru psychologie na FF UP v Olomouci
získání titulu Ph.D. na FF UP v Olomouci
získání titulu PhDr. na FF UP v Olomouci
VŠ studium 1971 - 76 odborná psychologie na FF UP v Olomouci
Další vzdělávání, kurzy
Diagnostika dětské kresby (Psychoservis Bratislava)
Ostrov rodiny (Institut pro Integrativní Psychoterapii a Psychologické poradenství)
Relaxační techniky (Institut pro Integrativní Psychoterapii a Psychologické poradenství)
Racionálně emotivní terapie (Institut pro Integrativní Psychoterapii a Psychologické poradenství)
Neurolingvistické programování I., II. (Institut pro Integrativní Psychoterapii a Psychologické poradenství)
Ericksonovská hypnoterapie (Institut pro Integrativní Psychoterapii a Psychologické poradenství)
Základy Rogersovské terapie (Institut pro Integrativní Psychoterapii a Psychologické poradenství)
Základy logoterapie a logodiagnostické metody (Institut pro Integrativní Psychoterapii a Psychologické poradenství)
Existenciální analýza I, II (Institut pro Integrativní Psychoterapii a Psychologické poradenství)
"Začít spolu" II. (Open Society, o.p.s., Praha- Klánovice)
Tělová zkušenost I, II (Seminář péče o duši, Brno)
Sokratovský rozhovor (Seminář péče o duši, Brno)
Kurzy Hypnoterapie I., II., III. (Česká psychoterapeutická společnost a Psychiatrická společnost ČLS J. E. Turkyně, Kroměříž) a Kazuistický seminář České psychiatrické společnosti (aktivní účast - supervize kazuistik)
Odborné zaměření
oblast subjektivního prožívání smyslu života, problematika psychologie existence
zvládání zátěžových situací (u dětí a mládeže)
oblast sebepojetí
využití dětské kresby jako diagnostické pomůcky
školní zralost a připravenost dítěte k zahájení školní docházky
Nenalezen žádný záznam.
Autor | Název práce | Typ | Rok |
---|---|---|---|
Guhlová Tereza | Analýza výskytu a vyvození aspektů podvádění studentů na střední škole | diplomová | 2022 |
Sičová Elena | Hodnotová orientace adolescentů | diplomová | 2022 |
Del Favero Barbara | Problematika výskytu kyberšikany u žáků druhého stupně základních škol | diplomová | 2020 |
Heczková Soňa | Psychologické aspekty inkluzivního vzdělávání | diplomová | 2020 |
Ovesný Aleš | Problematika závislostí u adolescentů a primární prevence v Moravskoslezském kraji | diplomová | 2020 |
Věch Martin | Strategie studentů při zvládání psychicky náročných situací | diplomová | 2020 |
Balasová Kateřina | Vybrané psychologické aspekty školní zátěže u žáků na 2. stupni ZŠ | diplomová | 2019 |
Dinžíková Veronika | Kyberšikana u žáků základní školy | diplomová | 2019 |
Hrčkuláková Denisa | Postoje učitelů a rodičů k inkluzivnímu vzdělávání | diplomová | 2019 |
Vavřínová Jolana | Rizikové chování žáků na 2. stupni základních škol. | diplomová | 2019 |
Kulovaná Markéta | Temperament žáka v kontextu jeho úspěšnosti ve škole | diplomová | 2017 |
Klímová Sabina | Možnosti pedagogicko-psychologické diagnostiky v práci učitelky MŠ v kontextu přípravy pro vstup na ZŠ | bakalářská | 2022 |
Mertová Lucie | Studijní motivace vysokoškolského studenta v Norsku | bakalářská | 2022 |
Kolondrová Dorota | Pohled žáka na vybrané aspekty školního prostředí | bakalářská | 2021 |
Ostárková Ester | Kresba jako diagnostická pomůcka pro práci učitelky v mateřské škole | bakalářská | 2021 |
Surovcová Karolína | Připravenost dítěte k zahájení povinné školní docházky | bakalářská | 2021 |
Remeňová Isabela | Výskyt a možné příčiny agresivních projevů klientů hmotné nouze z pohledu zaměstnanců ÚP | bakalářská | 2020 |
Tannertová Lenka | Některé aspekty stresu u učitelek v mateřské škole | bakalářská | 2020 |
Zastková Karolína | Některé psychologické aspekty profilu osobnosti klientek fitness centra | bakalářská | 2020 |
Bláhová Zuzana | Vývojové charakteristiky v oblasti poznávacích procesů u dítěte předškolního věku | bakalářská | 2019 |
Krátká Tereza | Dětská kresba jako diagnostický prostředek u dítěte předškolního věku | bakalářská | 2019 |
Kratochvílová Zuzana | Školní třída jako sociální prostředí pro děti předškolního věku | bakalářská | 2019 |
Mazáková Marie | Charakteristika volného času u dospívajících v kontextu vybraných socializačních činitelů | bakalářská | 2019 |
Del Favero Barbara | Postoje učitelů základních škol k žákům s jednotlivými typy postižení v rámci inkluzivního vzdělávání | bakalářská | 2018 |
Dudová Nicole | Psychologické aspekty rizik při používání internetu | bakalářská | 2018 |
Honusková Nikola | Citlivost na stres ve vztahu k vybraným osobnostním charakteristikám. | bakalářská | 2018 |
Věch Martin | Svůj život prožívat, nebo jen strpět? | bakalářská | 2018 |
Oszeldová Andrea | Učitelé a inkluzivní vzdělávání v podmínkách českých škol. | bakalářská | 2017 |
Vytvoření učebních textových pomůcek pro vybrané předměty v rámci studijních programů Specializace v pedagogice a Učitelství pro střední školy | |
---|---|
Hlavní řešitel | doc. PhDr. Alena Petrová, Ph.D. |
Období | 1/2018 - 11/2018 |
Poskytovatel | Rozvojové programy MŠMT |
Stav | ukončený |