OU > O univerzitě > Struktura univerzity > Fakulty a ústavy > Pedagogická fakulta > Součásti fakulty > Katedry > Katedra preprimární a primární pedagogiky
Martin Kaleja
titul, jméno, příjmení: | doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D. |
místnost, podlaží, budova: |
SA 509, budova SA |
funkce: | vedoucí katedry, koordinátor CŽV |
obor činnosti: | etopedie, sociální a společenské otázky inkluze, speciální pedagogika |
katedra / středisko (fakulta): |
Katedra speciální pedagogiky (Pedagogická fakulta) Centrum pedagogického výzkumu (Pedagogická fakulta) |
telefon, mobil: | 553 46 2666 |
e-mail: |
Vzdělání
2017 – 2017
doktor habilitowany (dr hab.) - nostrifikace polským Ministerstvem pro vědu a vysoké školství (Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego), Warszawa, Polsko
2014 – 2015
docent (doc.) - Špeciálna pedagogika, Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Slovensko
2012 – 2013
doktor filozofie (PhDr.) - Pedagogika, Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta, Slovensko
2009 – 2009
doktor filozofie (PhDr.) - Speciální pedagogika, Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Česko
2007 – 2010
doktor (Ph.D.) - Speciální pedagogika, Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Česko
2007 – 2009
magistr (Mgr.) - Speciální pedagogika pro učitele - Učitelství pro základní školy, Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Česko
2006 – 2007
magistr (Mgr.) - Sociální pedagogika - Pedagogika, Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Česko
Další vzdělávání, kurzy
2020
Tréning mentorských zručností, 5 h., Prešovská univerzita v Prešove
2015
Diagnostika a poradenství ve speciální pedagogice, 6 h., Somatopedická společnost, o.p.s
2014
University Counselor for students with Special Educational Needs, Charles University, Czech Republic, Praha
2013
Multikulturní gramotnosti jako součást profesní vybavenosti, B17-688, Ostravská univerzita, Slezská univerzita v Opavě
2011
Lektor pro oblasti diverzity a Diversity Management, 50 h., Centrum vizualizace a interaktivity vzdělávání, s.r.o., Ostrava
2011
Diagnostika specifických poruch učení u adolescentů a dospělých osob, ev. č. 513/2011-8, MŠMT 3433/2008-25-31, 8 h., Institut pedagogickopsychologického poradenství, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, Praha
2007
Nuda při češtině? Ani nápad (Inspirace pro Čj), č.o. 6000024/19510, č.k. 6195100750, MŠMT 23356/2006-25-431, 4 h, Krajské vzdělávací a informační centrum, Nový Jičín
2005
Psychologické aspekty výuky, (o.č. 6000000/28500, k.č. 6028500550, MŠMT 15463/2004- 25-80), Krajské vzdělávací a informační centrum, Nový Jičín
2005
Konflikt a jeho zvládání, os.č. 6000002/8560, k.č. 6085600550, MŠMT 1, , 6 h., Krajské vzdělávací a informační centrum, Nový Jičín
2005
Agrese a agresivita u dětí a mládeže, č.o. 6, MŠMT 21 011/05-25-226, 8 h., Národní institut pro další vzdělávání, Ostrava
2005
Šikana jako narušení vztahů ve skupině, č.o. 6, MŠMT 21 011/05-25-226, 8 h., Národní institut pro další vzdělávání, Ostrava
2005
Education for Social Justice: A Program for Adults Training of Trainers, 30 h., International Step by Step Association, Nizozemsko
2004
Education for Social Justice: A Program for Adults, 30 h., International Step by Step Association, Nizozemsko
2003
Integrace romských dětí metodami estetické výchovy, č.o. 30113/2, MŠMT 28 196/2002-25-41, 6 h., Pedagogické centrum, Ostrava
2003
TANDEM - týmová spolurpáce učitele a asistentů pedagoga (2x3 dny), Nová škola, o.p.s.
2002
Vzdělávání bez předsudků - ANTIBIAS I. a II., 30 h., Step by Step Česká republika, Praha
2002
Vychovatel - asistent učitele pro práci v mateřských, zvláštních a základních školách, MŠMT ČR 17925/2001-25-16, Humanitas - Profes, o.p.s.
Zaměstnání, praxe
1. 2. 2021 – dosud
vedoucí pracoviště - Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky, Ostrava, Česko
1. 10. 2019 – 30. 6. 2021
profesor univerzity - Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. J. Dlugosza w Czestochowie, Wydzial Nauk Spolecznych, Katedra Badań nad Edukacja, Czestochowa, Polsko
1. 10. 2018 – 30. 9. 2019
mimořádný profesor - Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. J. Dlugosza w Czestochowie, Wydzial Pedagogiczny, Instytut Pedagogiki, Czestochowa, Polsko
2016 – 2016
expert na inkluzivní vzdělávání - Úřad vlády České republiky, Praha, Česko
14. 2. 2014 – 31. 8. 2015
odborný asistent - Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Ústav špeciálnopedagogických štúdií, Katedra špeciálnej pedagogiky, Bratislava, Slovensko
1. 9. 2010 – 30. 9. 2021
odborný asistent, docent, proděkan, vedoucí pracoviště, předseda senátu -Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, Opava, Česko
1. 9. 2009 – 30. 6. 2019
odborný asistent, docent - Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky, Ostrava, Česko
1. 6. 2009 – 31. 5. 2010
národní výzkumník - Open Society Fund, Great Britain
1. 1. 2007 – 31. 8. 2008
učitel všeobecně vzdělávacích předmětů - SOŠ AHOL, Ostrava - Vítkovice, Česko
1. 9. 2006 – 31. 8. 2009
lektor, odborný asistent - Ostravská univerzita, Filozofická fakulta, Ostrava, Česko
1. 9. 2001 – 31. 8. 2008
asistent pedagoga, učitel - Základní školy, Ostrava - Mariánské Hory, Česko
Odborné zaměření
Speciální pedagogika, sociální a školská inkluze, edukace osob s poruchami chování a s problémovým chování, vzdělávání Romů, multikulturní výchova a vzdělávání, sociální spravedlnost, sociologie dětství, sociologie školy
poradce, konzultant, supervizor, expert, lektor, evaluátor, hodnotitel, odborný garant
projektový manažer, řešitel projektů, koordinátor, facilitátor, tvůrce vzdělávacích programů
Akademické funkce a členství v orgánech
1. 2. 2021 – dosud
Programová rada navazujícího magisterského studijního programu Speciální pedagogika, Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
1. 2. 2021 – dosud
Programová rada bakalářského studijního programu Speciální pedagogika, Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
1. 2. 2021 – dosud
člen, Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, Centrum pedagogického výzkumu, Česko
2021 – dosud
člen, Komise pro státní doktorskou zkoušku ve studijním programu Informační a komunikační technologie ve vzdělávání, Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, ČR
2021 – dosud
hodnotitel, Slovenská akreditačná agentúra pre vysoké školstvo, Slovensko
2021 – dosud
předseda, oponent, Komise pro státní rigorózní zkoušku a obhajobu rigorózní práce ve studijním programu Špeciálna pedagogika, Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta (2x)
2020 – dosud
člen, Oborová rada doktorského studijního programu Špeciálna pedagogika, Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, Slovensko
2020 – dosud
člen, Advisory Board of the Roma Research Centre, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polsko
2020 – dosud
člen, Vědecká rada Fakulty veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, Česko
2020 – dosud
člen, oponent, Komise pro státní doktorkou zkoušku a obhajobu disertační práce ve studijním programu Špeciálna pedagogika, Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta (2x)
2020 – 2021
člen, Komise pro státní doktorkou zkoušku ve studijním programu Pedagogika, Dolnoszlonska Szkola Wysza, Wroclaw, Polsko (1)
2020 – 2021
předseda, Akademický senát, Slezská univerzita v Opavě, Česko
2018 – dosud
člen, Komise interní soutěže Slezské univerzity v Opavě v rámci Institucionálního plánu Slezské univerzity v Opavě
2018 – 2021
člen, Programová rada studijního programu Pedagogika, Uniwersytet Humanictyczno-Przyrodniczy im. J. Dlugosza w Czestochowie, Wydzial Nauk Spolecznych, Polsko
2018 – 2021
vedoucí pracoviště, Výzkumné centrum pro sociální začleňování, Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, Česko
2018 – 2020
člen Akademického senátu, Slezská univerzita v Opavě, Česko
2018 – 2020
člen habilitační komise a oponent habilitační práce ve vědním oboru Sociálna práce, Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta (2x)
2018 – 2020
člen a oponent, Komise pro státní doktorskou zkoušku a obhajobu disertační práce ve studijním programu Sociálna práca, Vysoká škola zdravotnictví a sociální práce sv. Alžběty v Bratislave (2x)
2017 – 2020
člen, Vědecká rada Fakulty veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, Česko
2016 – 2021
člen, Fakultní komise pro interní soutěž projektů institucionálního plánu Slezské univerzity v Opavě, Česko
2016 – 2018
člen, Rada Naukova, PEDAGOGIUM - Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie, Polsko
2016 – 2018
předseda, Komise interní soutěže Slezské univerzity v Opavě v rámci Institucionálního plánu Slezské univerzity v Opavě
2016 – 2017
proděkan pro vědu a rozvoj, Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, Česko
2016 – 2017
tajemník, Vědecká rada Fakulty veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, Česko
2015 – 2016
hodnotil projektů, Fullbrighttova komise, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Česko
2015 – 2016
fakultní koordinátor projektů, Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, Česko
2014 – 2019
člen, Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, Centrum pedagogického výzkumu, Česko
2014 – 2015
člen, oponent, Komise pro státní rigorózní zkoušku a obhajobu rigorózní práce ve studijním programu Špeciálna pedagogika, Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta (2x)
2010 – 2015
hodnotitel projektů, Fond rozvoje vysokých škol Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Česko
Ocenění
Cena děkana Fakulty veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě za dlouholetou spolupráci a zásluhy o rozvoj fakulty
Cena děkana Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity za disertační práci ve studijní programu Speciální pedagogika, studijním oboru Speciální pedagogika
Cena děkana Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity za diplomovou práci ve studijní programu Pedagogika, studijním oboru Sociální pedagogika
Členství v profesních organizacích, redakčních radách a poradních orgánech
7/2021 – dosud
člen, Ústredná komisia pre inkluzívne vzdelávanie a vzdelávanie v špeciálnych školách (KIV), Štátny pedagogický ústav, Bratislava, Slovensko
7/2021 – dosud
člen, Expertná pracovná skupina pre prípravu podporných opatrení na úrovni bežnej pedagogickej činnosti, Štátny pedagogický ústav, Bratislava, Slovensko
2021 – 2021
hodnotitel a člen hodnotící komise v programu Lidská práva, začleňování Romů a domácí a genderově podmíněné násilí financovaného z Norských fondů 2014-2021, Ministerstvo financí České republiky, Praha, Česko
2/2020 – dosud
předseda, Výbor pro vzdělávání Romů, Úřad vlády České republiky, Praha, Česko
2020 – dosud
člen, Vědecká rada časopisu Štúdie zo špeciálnej pedagogiky, Prešovská univerzita v Prešove, Slovensko
2019 – dosud
člen, Komise pro hodnocení projektů v rámci dotačního programu Podpora koordinátorů pro romské záležitosti Úřad vlády České republiky Česká republika, Praha, Česko
2019 – dosud
člen, Česká evaluační společnost, Česko
2019 – 2022
odborný garant, tvůrce modulového vzdělávání v rámci systému DVPP, školitel - prvolektor, metodik, Národní pedagogický institut České republiky, Praha, Česko
2019 – 2020
šéfredaktor časopisu Social Pathology and Prevention, Slezská univerzita v Opavě, Česko
2018 – dosud
člen, Komise pro hodnocení projektů v rámci dotačního programu Prevence sociálního vyloučení a komunitní práce Úřad vlády České republiky, Praha, Česko
2017 – 2020
předseda, Pracovní skupina pro oblast vzdělávání Romů, Úřad vlády České republiky, Praha, Česko
2016 – 2021
člen, Hlavní výbor České pedagogická společnosti, Česko
2016 – 2020
předseda, Opavská pobočka České pedagogické společnosti, Česko
2016 – 2020
člen, Řídící výbor pro spolupráci s agenturou pro sociální začleňování, Ministerstvo pro místní rozvoj, dříve Úřad vlády České republiky, Česko
2016 – 2019
zástupce šéfredaktorky časopisu Social Pathology and Prevention, Slezská univerzita v Opavě, Česko
2016 – 2016
člen, Expertní tým MŠMT ČR pro společné vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Česko
9/2014 – 8/2017
člen, Pracovní skupina pro oblast vzdělávání Romů, Úřad vlády České republiky, Praha, Česko
2014 – dosud
člen, Rada vlády pro záležitosti romské menšiny, Úřad vlády České republiky, Praha, Česko
2014 – dosud
člen, Monitorovací výbor OP VVV, MŠMT ČR
2012 – 2016
člen, Předsednictvo ostravské pobočky České pedagogické společnost, Česko
Působení v zahraničí
1. 2. 2022 – 30. 6. 2022
Profesor wizytujący, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Dlugosza w Czestochowie, Wydzial Nauk Spolecznych, Polsko
1. 9. 2021 – dosud
Expert pre inkluzívne vzdelávanie a špeciálne školstvo, Štátny pedagogický ústav, Bratislava, Slovensko
1. 10. 2020 – 28. 2. 2021
Profesor wizytujący, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Wydział Socjologii i Pedagogiki, Polsko
1. 10. 2019 – 30. 6. 2021
Profesor uczelni, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Dlugosza w Czestochowie, Wydzial Nauk Spolecznych, Polsko
2019 – 2020
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
1. 10. 2018 – 30. 9. 2019
Profesor nadzwyczajny, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Dlugosza w Czestochowie, Wydzial Nauk Spolecznych, Polsko
2018 – 2020
Stálý recenzent odborného časopisu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu
2018 – 2020
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
14. 2. 2014 – 31. 8. 2015
Odborný asistent, Univerzita Komenského v Bratislave Pedagogická fakulta, Slovensko
1. 9. 2009 – 30. 5. 2010
Národní výzkumník projektu RECI, OSF, London, Velká Británie
Medailonek
Martin Kaleja působí jako docent a zastává funkci vedoucího Katedry speciální pedagogiky na Ostravské univerzitě, kde s krátkou časovou pauzou přednáší od roku 2006. Jako vedoucí pracovník působil dříve ve Výzkumném centru pro sociální začleňování na Slezské univerzitě v Opavě, kde mimo jiné zastával také post proděkana pro vědu, následně se ujal postu předsedy akademického senátu univerzity. Jako zahraniční profesor působí již několik let na veřejné vysoké škole v Polsku. V minulosti pedagogicky působil na základní a střední škole, krátce také na vyšší odborné škole. Svou dosaženou kvalifikací je speciální pedagog, učitel základní školy a sociální pedagog. V roce 2014 byl jmenován členem Rady vlády České republiky pro záležitosti romské menšiny a členem Pracovní skupiny pro oblast vzdělávání Romů zřízené při Úřadu vlády ČR. Od roku 2018 stál v čele této platformy jako její předseda. Díky jeho iniciaci byla platforma usnesením Rady vlády transformována do Výboru pro vzdělávání Romů, kterou jako její první předseda na základě jmenování premiérem vlády ČR řídí.
Nenalezen žádný záznam.
Autor | Název práce | Typ | Rok |
---|---|---|---|
Nálepová Kateřina | Edukace dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v předškolním zařízení | diplomová | |
Dudek Jiří | Heterogenita žáků na 1. stupni základní školy jako benefit pro všechny zúčastněné | diplomová | 2022 |
Kaleta Martin | Práce s dětmi s poruchami chování v dětském domově se školou | diplomová | 2022 |
Novotná Kamila | Využití metod hudební výchovy ve vzdělávání žáků s poruchou chování | diplomová | 2022 |
Valterová Kateřina | Hodnocení a motivační systém v dětském domově se školou | diplomová | 2022 |
Vavrušková Veronika | Preventivní aktivity v oblasti chování žáků základního vzdělávání | diplomová | 2022 |
Viktoříková Barbora | Pedagogičtí pracovníci základní školy a jejich kompetence k edukaci dětí a žáků s poruchami chování | diplomová | 2020 |
Hladká Jiřina | Dospělí ve VTOS a vybrané oblasti kvality života | diplomová | 2019 |
Hrňová Aneta | Preventivní aktivity školní neúspěšnosti žáků 1. stupně ZŠ | diplomová | 2019 |
Fojtková Zuzana | Poradenský proces a jeho speciálněpedagogické kontexty u žáků s problémovým chováním. | diplomová | 2018 |
Houdová Vladislava | Podpora vzdělávání romských žáků mladšího školního věku na ZŠ | diplomová | 2018 |
Polesová Veronika | Inkluzivní rozměr základního vzdělávání etnicky romských žáků z prostředí sociální exkluze | diplomová | 2018 |
Davidová Pavlína | Alternativní tresty v české justici a jejich zajištění | diplomová | 2017 |
Fuksová Jana | Inkluzivní rozměr vzdělávání žáků na 1. stupni základní školy s ohledem na objektivní připravenost pedagogů | diplomová | 2017 |
Knoppová Barbora | Počáteční vzdělávání romských dětí ze sociálně vyloučených lokalit | diplomová | 2016 |
Tatíčková Romana | Analýza rizik pěstounství na přechodnou dobu z pohledu odborníků | diplomová | 2016 |
Veselá Barbara | Hodnocení chování žáků mladšího školního věku | diplomová | 2016 |
Grohmanová Irena | Výuka náboženské výchovy ve vzdělávání romských žáků základních škol | diplomová | 2015 |
Petr Tomáš | Hodnocení vlastních projevů chování adolescentů | diplomová | 2015 |
Schindlerová Michaela | Vzdělávání žáků na 1. stupni základní školy se zaměřením na interetnické vztahy | diplomová | 2015 |
Silberová Andrea | Kompetence žáků s diagnostikovanou poruchou chování na 1. stupni základní školy | diplomová | 2015 |
Wowrová Anna | Intervenční mechanizmy na základní škole řešící problematiku kyberšikany | diplomová | 2015 |
Hlačíková Lenka | Analýza připravenosti základních škol na intervenci problémového chování žáků | diplomová | 2014 |
Holíčková Zuzana | Rodina očima dětí školního věku | diplomová | 2014 |
Juríčková Alexandra | Analýza názorů a postojů romských žáků základních škol ke vzdělávání | diplomová | 2014 |
Kohutová Soňa | Analýza jazykových interferencí romských žáků v pojetí učitele | diplomová | 2014 |
Křížová Karolína | Analýza školní připravenosti romských dětí předškolního věku | diplomová | 2014 |
Kuchnová Aneta | Analýza hodnotových orientací žáků základních škol | diplomová | 2014 |
Mikuličová Veronika | Analýza hodnotových orientací u žáků mladšího školního věku | diplomová | 2014 |
Potyková Ivana | Multikulturní výchova v předškolním vzdělávání | diplomová | 2014 |
Pumprlová Petra | Analýza hodnotových orientací dětí z dětského domova | diplomová | 2014 |
Střílková Tereza | Hodnotové orientace ohrožených dětí mladšího školního věku | diplomová | 2014 |
Šťastná Martina | Agresivní dítě školního věku a dopad médií na jeho psychosociální vývoj | diplomová | 2014 |
Švédíková Veronika | Porucha chování jako determinanta kvality života | diplomová | 2014 |
Cihlářová Martina | Sociální a multikulturní aspekty vzdělávání romských žáků na základních školách | diplomová | 2013 |
Grygerková Barbora | Analýza agresivních forem poruch chování dětí a mladistvých do 18 let | diplomová | 2013 |
Hujík Aleš | Hodnotové orientace vybraných romských dětí školního věku | diplomová | 2013 |
Piňosová Lucie | Analýza podmínek Ostravské univerzity v Ostravě k inkluzivnímu vzdělávání studentů se specifickými potřebami | diplomová | 2013 |
Silberová Andrea | Analýza vybraných aspektů socializace jedinců s tiky, včetně Touretteova syndromu a jeho komorbiditami | diplomová | 2013 |
Taušková Lucie | Připravenost mládeže opouštějící dětské domovy na integraci do společnosti | diplomová | 2013 |
Žuchová Dominika | Hodnotové orientace ohrožených dětí staršího školního věku | diplomová | 2013 |
Baletková Jana | Analýza možných intervencí poruch chování a problémů v chování u dětí a mladistvých do 18 let | diplomová | 2012 |
Frydrychová Alena | Analýza agresivních forem poruch chování u jedinců v období adolescence | diplomová | 2012 |
Grygarová Eva | Možnosti intervence a řešení poruch chování u žáků povinné školní docházky | diplomová | 2012 |
Hawliczková Věra | Analýza možných příčin, projevů a intervencí agresivních forem chování u dětí mladšího a staršího školního věku | diplomová | 2012 |
Husníková Zuzana | Analýza životní perspektivy jedinců vyrůstajících v dětských domovech | diplomová | 2012 |
Kociánová Zuzana | Analýza realizace průřezových témat RVP ZV v rámci občanské výchovy na II.stupni ZŠ | diplomová | 2012 |
Maiwaldová Hana | Charakter životní dimenze jedinců opouštějící dětské domovy | diplomová | 2012 |
Slavíková Silvie | Alternativní tresty jako nová životní perspektiva u osob s poruchami chování | diplomová | 2012 |
Srncová Veronika | Analýza sexuální výchovy na prvním stupni ZŠ v kontextu RVP ZV | diplomová | 2012 |
Škanderová Lucie | Analýza pojetí multikulturní výchovy na základních školách na Bruntálsku | diplomová | 2012 |
Turčová Petra | Analýza penitenciární a postpeniterciární péče v Moravskoslezském kraji | diplomová | 2012 |
Varčoková Pavla | Analýza vlivu sociálně vyloučeného prostředí na vzdělávání romských žáků základních škol | diplomová | 2012 |
Zubková Sabina | Role speciálního pedagoga v českých věznicích | diplomová | 2012 |
Faltová Vendula | Role SVČ v otázkách prevence a intervence poruch chování u žáků základních škol | diplomová | 2011 |
Ficková Andrea | Komparace preferovaných subkultur u vybrané mládeže na středních školách | diplomová | 2011 |
Galiová Tereza | Sociální a multikulturní aspekty edukace romských žáků | diplomová | 2011 |
Grocholová Iveta | Edukace dětí přípravných tříd pocházejích ze sociokulturně znevýhodněného prostředí | diplomová | 2011 |
Kavková Petra | Sociální aspekty integrace žáků se zdravotním postižením do základní školy hlavního vzdělávacího proudu | diplomová | 2011 |
Krobotová Iva | Problematika útěků jedinců s nařízenou ústavní výchovou | diplomová | 2011 |
Hrabovská Martina | Mosty pro vzdělávání dětí mladšího školního věku ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí | diplomová | 2010 |
Stonišová Veronika | Připravenost české primární školy na integraci cizinců | diplomová | 2010 |
Valentová Petra | Metodická práce pro výuku anglického jazyka v primární škole v kontextu romských žáků | diplomová | 2010 |
Bartošková Tereza | Práce s dětmi s poruchami chování ve středisku výchovné péče | bakalářská | |
Kršeková Marcela | Školní (ne)úspěšnost romských žáků na základních školách | bakalářská | 2022 |
Svobodová Kamila | Intervence u dětí s poruchou chování s nařízenou ústavní a ochrannou výchovou. | bakalářská | 2022 |
Hrnčířová Kateřina | Školní družina a její role k problematice prevence rizikového chování žáků základní školy | bakalářská | 2021 |
Baná Dominika | Pedagogicko-psychologické poradenství ve školské praxi k problematice drogové dependence | bakalářská | 2019 |
Dudová Kateřina | Školní edukace rómských žáků na prvním stupni základních škol | bakalářská | 2019 |
Genserková Eva | Heterogenita ve vzdělávání žáků základní školy jako reálný obraz školské inkluze | bakalářská | 2018 |
Křístková Jaroslava | Kvalita prožívání radosti a spokojenosti ze života osob s duševním onemocněním na Ostravsku | bakalářská | 2018 |
Pilařová Karolína | Speciálněpedagogická péče poskytována v dětském domově se školou | bakalářská | 2018 |
Stuchlíková Markéta | Speciální pedagog v ústavu pro výkon zabezpečovací detence | bakalářská | 2018 |
Čolas Pavel | Dítě v rezidenčním zařízení s potřebou intenzivní individuální péče | bakalářská | 2017 |
Kozarová Jana | Svobodná matka a dítě s poruchou chování | bakalářská | 2017 |
Krůželová Marta | Připravenost škol pro vzdělávání etnicky romských a sociálně vyloučených dětí a žáků | bakalářská | 2017 |
Němčíková Michaela | Rodina s dítětem s poruchou chování | bakalářská | 2017 |
Pačutová Elena | Podpora romství u žáků základních škol | bakalářská | 2017 |
Pobucká Miroslava | Speciálněpedagogická péče pro děti dětského domova se školou | bakalářská | 2017 |
Vlachová Lenka | Preventivní aktivity zaměřené na rozvoj osobnosti žáka mladšího školního věku ve školní družině | bakalářská | 2017 |
Greško Martin | Hodnotový systém sociálně vyloučených žáků základní školy praktické | bakalářská | 2016 |
Švecová Michaela | Multikulturní výchova v předškolním vzdělávání waldorfského typu | bakalářská | 2016 |
Welserová Petra | Projektová výuka zaměřená na multikulturní výchovu v předškolním vzdělávání | bakalářská | 2016 |
Zbořilová Kristýna | Pěstounství v České republice a na Slovensku | bakalářská | 2016 |
Baštrnáková Karolína | Dítě vyrůstající v dětském domově | bakalářská | 2015 |
Červenková Kateřina | Žák povinné školní docházky v diagnostickém ústavu | bakalářská | 2015 |
Golichová Soňa | Žák základní školy s problémy chování | bakalářská | 2015 |
Gombárová Šárka | Multikulturní výchova v bilingvním předškolním vzdělávání | bakalářská | 2015 |
Halatová Jana | Žák povinné školní docházky v dětském domově se školou | bakalářská | 2015 |
Krahulcová Lenka | Postoje romských rodičů žijících v Ostravě - Mariánských Horách ke vzdělání | bakalářská | 2015 |
Kršíková Simona | Dítě vyrůstající v systému náhradní rodinné péče | bakalářská | 2015 |
Matušková Ivana | Účast dospělých na dalším vzdělávání na Ostravské univerzitě v Ostravě | bakalářská | 2015 |
Rašíková Olga | Multikulturní výchova v předškolním vzdělávání na vybrané základní škole v Ostravě | bakalářská | 2015 |
Šolcová Lenka | Rodina s dítětem s problémy v chování | bakalářská | 2015 |
Davidová Pavlína | Institucionální péče v České republice | bakalářská | 2014 |
Koňaříková Michaela | Žák základní školy s diagnostikovanou poruchou chování | bakalářská | 2014 |
Marušková Olga | Hodnoty žáků vybraných základních a středních škol | bakalářská | 2014 |
Matúšů Renáta | Hra jako prostředek rozvoje žáků s lehkou a středně těžkou mentální retardací | bakalářská | 2014 |
Onderková Petra | Analýza hodnotových orientací romských žáků II. stupně základních škol | bakalářská | 2014 |
Podzimková Eva | Předškolní vzdělávání romských dětí | bakalářská | 2014 |
Slámka František | Životní perspektivy dívek opouštějící výchovný ústav | bakalářská | 2014 |
Sochacká Veronika | Komunikace školy a rodičů dětí s poruchou chování a s problémem v chování | bakalářská | 2014 |
Stonawská Marcela | Život dítěte v dětském domově | bakalářská | 2014 |
Šnirchová Petra | Vzdělávání dětí v tibetském exilu v Indii | bakalářská | 2014 |
Grohmanová Irena | Vzdělávací potřeby romských žáků základních škol | bakalářská | 2013 |
Jančálková Darina | Program rozvoje osobnosti romských dětí v dětském domově | bakalářská | 2013 |
Koláriková Jana | Komunikace školy a rodičů dětí s rizikem poruch chování a s dispozicemi problémového chování | bakalářská | 2013 |
Maděřičová Sylva | Význam etopedické sekundární a terciární prevence v edukaci dětí a mladistvých do 18 let | bakalářská | 2013 |
Mlynarčíková Martina | Kyberšikana na 1. stupni základní školy | bakalářská | 2013 |
Viktoříková Barbora | Analýza faktorů determinujících problémy chování žáků školního věku | bakalářská | 2013 |
Žákovská Kristina | Realizace průřezového tématu multikulturní výchova v rámci ŠVP na vybraných základních školách | bakalářská | 2013 |
Hůrková Kamila | Význam etopedické primární prevence v edukaci romských žáků základních škol | bakalářská | 2012 |
Hýbnerová Zuzana | Sociopatologické jevy u dívek ve věku 10-15 let | bakalářská | 2012 |
Křížová Karolína | Role speciálního pedagoga na základní škole s převážným počtem romských žáků | bakalářská | 2012 |
Lukášová Andrea | Multikulturní výchova jako průřezové téma na 1. stupni základní školy | bakalářská | 2012 |
Potyková Ivana | Multikulturní výchova jako průřezové téma v preprimárním vzdělávání | bakalářská | 2012 |
Rajčanová Pavlína | Změna životních perspektiv rodičů dětí s mentálním postižením | bakalářská | 2012 |
Schreierová Jana | Role asistenta pedagoga na základní škole s převážným počtem romských žáků | bakalářská | 2012 |
Štývarova Veronika | Programy zacházení s vězni ve výkonu trestu odnětí svobody | bakalářská | 2012 |
Tovaryšová Šárka | Spolupráce učitele a asistenta pedagoga | bakalářská | 2012 |
Wowrová Anna | Význam etopedické primární prevence v edukaci dětí a mladistvých do 18 let | bakalářská | 2012 |
Caska Igor | Viktimizace a její dopady v životě člověka | bakalářská | 2011 |
Fárková Marcela | Příčiny záškoláctví u romských žáků povinné školní docházky | bakalářská | 2011 |
Havran Vladimír | Klient střediska výchovné péče | bakalářská | 2011 |
Malá Libuše | Vývoj kresby u dětí v přípravné třídě | bakalářská | 2011 |
Tovaryšová Veronika | Sociopatologické jevy u hochů ve věku 10-15 let | bakalářská | 2011 |
Kociánová Zuzana | Doučování romských žáků ZŠ | bakalářská | 2010 |
Podpora terciárního vzdělávání studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Ostravské univerzitě v Ostravě | |
---|---|
Hlavní řešitel | doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D. |
Období | 2/2012 - 1/2015 |
Poskytovatel | OP VK (Vzdělávání pro konkurenceschopnost) |
Stav | ukončený |
Analýza determinant ovlivňujících vzdělávání studentů se SVP na Ostravské univerzitě v Ostravě | |
---|---|
Hlavní řešitel | doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D. |
Období | 1/2012 - 12/2012 |
Poskytovatel | Specifický VŠ výzkum |
Stav | ukončený |
Analýza klíčových determinant ovlivňujících proces edukace dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu rámcových vzdělávacích programů | |
---|---|
Hlavní řešitel | doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D. |
Období | 1/2011 - 12/2011 |
Poskytovatel | Specifický VŠ výzkum |
Stav | ukončený |
Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu rámcových vzdělávacích programů | |
---|---|
Hlavní řešitel | doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D. |
Období | 1/2010 - 12/2010 |
Poskytovatel | Specifický VŠ výzkum |
Stav | ukončený |
Aven vakeras pal o Roma - Muvme o Romech | |
---|---|
Hlavní řešitel | doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D. |
Období | 1/2009 - 12/2009 |
Poskytovatel | Rozvojové programy MŠMT |
Stav | ukončený |