Evaluace eLearningu - systémový přístup (GAČR)

Řešitel

Anotace

eLearning se stal fenoménem v současné učící se, znalostní společnosti. Mnoho škol i vzdělávacích institucí zařadilo eLearning nebo aspoň některé jeho prvky do svých programů. Hodně úsilí bylo vyvinuto při přípravě, návrhování, vývoji a implementaci eLearningových produktů (kurzy, studijní materiály, řízení), ale výsledky výzkumu z oblasti evaluace eLearningu jsou téměř zanedbatelné, resp. jsou prezentovány pouze studie srovnávající tradiční přístup k učení s eLearningem.

V rámci projektu chceme navrhnout model(y) pro systematickou evaluaci eLearningu a stanovit faktory, které mohou potenciálně ovlivňovat jeho kvalitu, efektivitu a ekonomiku. Podle našeho názoru se jako nejvhodnější jeví systémový přístup. Měřitelné vlastnosti (proměnné), uložené do vhodně navržené databáze, podrobíme zkoumání pomocí statistických metod.

Chceme těm, kteří se pustili do eLearningu, nabídnout nástroj(e) umožňující vyvíjet kvalitní řešení v rozumném čase a za rozumnou cenu.

Cíl

Záměrem je předložit model(y) pro systematickou evaluaci eLearningu a stanovit faktory, které mohou ovlivňovat jeho kvalitu, efektivitu a ekonomiku. Jako nejvhodnější se jeví systémový přístup. Vybrané měřitelné vlastnosti prvků systému podrobíme analýze pomocí statistických metod.


Zveřejněno / aktualizováno: 01. 12. 2016