Pregraduální vzdělávání v učitelských oborech na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006778
Řešitel: Ostravská univerzita
Finanční dotace:
Celková výše dotace: 39 824 609,60 Kč
Dotace poskytnutá EU: 33 850 918,16 Kč
Dotace ze státního rozpočtu ČR: 3 982 460,96 Kč
Vlastní zdroje OU: 1 991 230,48 Kč
Termíny:
Datum zahájení realizace projektu: 1. února 2018
Datum ukončení realizace projektu: 31. července 2020
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Kontakty:
Řešitel: doc. Mgr. Tomáš Jarmara, Ph.D.
Projektový manažer: Ing. Dagmar Sochorová
Finanční manažer: Ing. Dagmar Sochorová
Popis projektu:
Záměrem projektu je dosažení kvalitativních změn v pregraduální přípravě studentů v učitelských oborech. Stěžejní aktivity projektu jsou zaměřeny na zvýšení kvality pedagogických praxí, rozvoj spolupráce učitelů škol s akademickými pracovníky a rozvoj dovedností akademických pracovníků pro práci s digitálními technologiemi ve výuce. Projekt také reaguje na potřebu praxe - připravit studenty na řešení sociálně-patologických jevů.
Hlavní cíle projektu:
Cílem projektu je inovovat pregraduální přípravu studentů učitelských oborů na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity s důrazem na posílení kvality praxí na školách, které studenti vykonávají v průběhu studia. Cíl bude naplněn prostřednictvím 14 klíčových aktivit, které jsou zaměřeny na specifické oblasti podporující kvalitativní změny v přípravě budoucích učitelů napříč fakultou. Současně rozvíjejí kompetence VŠ učitelů ve vazbě na současné trendy vývoje v oblasti pregraduální přípravy budoucích učitelů a eliminují identifikované nedostatky v pregraduální přípravě budoucích učitelů.
Akademičtí pracovníci rozvinou své kompetence v oblasti poskytování zpětné vazby, vedení studentů na praxích a v oblasti využívání digi technologií v pregraduální přípravě budoucích učitelů.
Aktivity projektu:
KA1 Řízení projektu
KA2 Zvyšování kvality studentských pedagogických praxí (vytváření podmínek pro zvyšování kvality studentských reflektovaných praxí
KA3 Popularizace vědy a podpora a zpřístupňování výsledků výzkumu laboratoří žákům ZŠ, aktivita
KA4 Vzdělávání zaměřené na rozvoj mentorských/reflektivních dovedností
KA5 Pilotní ověření pozic interních mentorů
KA6 Workshopy pro VŠ učitele popisná zpětná vazba
KA7 Rozvoj osobnostně sociálních kompetencí studentů
KA8 Tvorba a využití metod pro strukturované pozorování
KA9 Podpora větší provázanosti teoretické a praktické výuky
KA10 Společné projekty vysokoškolských učitelů, studentů a učitelů ze ZŠ
KA11 Vytvoření Centra didaktických inovací
KA12 Akční výzkum na základních školách
KA13 Síťování fakultních škol
KA14 Inovace přijímacího řízení
Zveřejněno / aktualizováno: 11. 06. 2018