Recenzní řízení a instrukce pro autory
Podmínky přijímání příspěvků
Podle usnesení mezinárodní redakční rady časopisu přijímá Pedagogická fakulta OU k publikování pouze příspěvky autorů z České republiky. Recenzní řízení probíhá v několika fázích:
- Příspěvky jsou přijímány nejprve v elektronické verzi a v českém jazyce národní výkonnou redaktorkou doc. Alenou Seberovou, Ph.D. ().
- Redakční rada posoudí kvalitu rukopisu a obsahovou souvislost příspěvku s tematickým zaměřením časopisu a rozhodne o přijetí příspěvku k recenznímu řízení. Po té vyzve autory k zaplacení edičního poplatku ve výši 4500 Kč na účet národní redakce. Při vlastní platbě je nutné uvést v údajích pro příjemce: příjmení a jméno autora příspěvku (příp. prvního z autorů), název instituce. Po zaslání potvrzení o platbě bude zahájeno recenzní řízení, ve kterém dva nezávislí oponenti posoudí kvalitu příspěvku. Recenzní řízení je oboustranně anonymní. Ediční poplatek pokrývá náklady spojené s recenzním řízením a jakkoli negarantuje jeho výsledky a publikování příspěvku.
- V případě dvou kladných recenzí je anglická verze příspěvku postoupena k jazykové korektuře rodilým mluvčím.
- Následně je příspěvek zaslán do hlavní polské redakce k finálnímu posouzení a rozhodnutí o publikování článku.
Upozorňujeme autory, že doba trvání recenzního řízení a rozhodování o publikování článku může dosáhnout až jednoho roku v národní české redakci a až jednoho roku v hlavní polské redakci časopisu.
Účet národní redakce: | |
---|---|
Číslo bankovního účtu OU: | 931761 |
Směrový kód banky: | 0710 |
Variabilní symbol pro platbu: | 451001 |
V případě zájmu u vystavení dokladu o platbě, objednávky nebo faktury prosím kontaktujte ekonomické oddělení PdF OU na adrese .
Podmínky uveřejňování příspěvků
The New Educational Review je vědeckým recenzovaným časopisem. Publikované příspěvky proto musí splňovat odborné a formální požadavky kladené na vědecké práce.
Text příspěvků prochází skrytým recenzním řízením. Posudky zpracovávají minimálně dva odborní recenzenti. S výsledky řízení je autor seznamován výkonným redaktorem. V případě pozitivní recenze (popř. po vyžádaných úpravách) zasílá autor redaktorovi anglickou verzi. Druhá fáze recenzního řízení anglické verze příspěvku probíhá v hlavní polské redakci časopisu. Recenzní řízení je prováděno v souladu s etickými zásadami a s ohledem na pravidla důvěrného zacházení s výzkumnými daty. Konečné rozhodnutí o publikaci všech textů je v kompetenci národní a mezinárodní redakční rady.
Technické normy a pokyny pro formátování
Rozsah příspěvku je stanoven na max. 25 000 znaků včetně mezer. Příspěvek se odevzdává v elektronické verzi ve formátech doc/docx. Doporučujeme použít šablonu příspěvku.
Požadavky na formální úpravu příspěvků včetně odkazů (citací) v textu a seznamu literatury se řídí doporučeními APA (American Psychological Association).
Zásady publikační etiky
Přispěvatelé do vědeckého periodika The New Educational Review se zavazují:
- citovat veškeré zdroje, z nichž čerpali při psaní studie;
- dodržovat pravidla originality příspěvku, v případě vzniklých pochybností o originalitě studie bude přispěvatel vyzván k zaujetí stanoviska k zjištěným nejasnostem;
- články, které nebudou odpovídat zásadám publikační etiky, budou z publikace v časopise vyřazeny.
Recenzní kritéria
Kvalita každého rukopisu je u jednotlivých kategorií příspěvků posuzována pomocí níže uvedených kritérií.
Všechny kategorie studií | Empirické studie | Teoretické studie | Přehledové studie |
---|---|---|---|
Soulad názvu příspěvku s abstraktem a obsahem. Teoretické ukotvení. Terminologická přesnost. Aktuálnost uváděných informací. Logická struktura a srozumitelnost textu. Adekvátnost a aktuálnost uváděné literatury a pramenů. Způsob použití informačních zdrojů (práce s odkazy na využité zdroje). Přínos (významnost) článku. | Jasnost a správnost formulace výzkumného problému, cílů / otázek výzkumu či hypotéz. Popis výzkumného souboru. Popis výzkumných metod / technik. Kvalita interpretace a diskuse výsledků výzkumu. | Úroveň analýzy problémového pole. Originalita a novost pojednávané teorie. Úroveň odborné argumentace. Komplementarita pojednávané teorie a stávajícího teoretického rámce oboru. | Úroveň analýzy problémového pole a podstaty prezentovaného problému / jevu. Úroveň odborného zpracování geneze, vývojových / historických proměn prezentovaného problému / jevu. Jasnost a přiměřenost šíře kontextu a komplexnost zpracovaného přehledu. Jasnost a zdůvodnění aspektů pro systemizaci přehledu. |
Zveřejněno / aktualizováno: 03. 04. 2020