OU > O univerzitě > Struktura univerzity > Fakulty a ústavy > Pedagogická fakulta > Uchazeč > Celoživotní vzdělávání

Celoživotní vzdělávání

Filtrovat podle:
textu
v názvu  |   v anotaci  |   v klíčových slovech
typu studia Rozšiřující studium pro učitele (9)
Studium v oblasti pedagogických věd a studium pedagogiky (5)
CŽV v rámci akreditovaných studijních programů podle § 60 odst. 2 zákona č. 111/1998 Sb. (10)
Studium pro seniory - Univerzita 3. věku (11)
Krátkodobé programy a kurzy (10)
Studium ke splnění kvalifikačních předpokladů - specializační studium (6)
formy studia prezenční  |   kombinovaná  |   distanční
 

Rozšiřující studium pro učitele

  • Prohlubující metodicko-jazykové studium anglického jazyka pro 1. stupeň ZŠ
    Účastníci získají vědomosti o nejnovějším vývoji v didaktice cizojazyčné výuky, především ve výuce anglického jazyka; budou schopni využívat těchto nově nabytých poznatků při přípravě a následné realizaci vyučovací jednotky anglického jazyka, vést vyučovací hodinu v cílovém, tedy anglickém jazyce; získají praktické dovednosti potřebné pro efektivní práci se žáky s SPU; budou schopni využívat anglického jazyka napříč kurikulem; vytvoří si učitelské portfolio, které bude obsahovat vhodné návody pro výuku všech složek anglického jazyka.
     
  • Rozšiřující studium speciální pedagogiky pro absolventy vysokých škol učitelského směru
    Jde o rozšiřující vysokoškolské učitelské studium o obor „speciální pedagogika“, které je určeno učitelům a dalším pedagogickým pracovníkům ve školách a školských zařízeních, ve kterých jsou vychováváni a vzděláváni žáci se  speciálními vzdělávacími potřebami. Ve třetím ročníku studia jsou vždy otevřeny pouze dvě z následujících tří specializací: psychopedie, logopedie, specifické poruchy učení (viz příloha učebního plánu). Posluchač volí jednu specializaci.
     
  • Rozšiřující studium učitelství 1. stupně ZŠ
    Absolvent programu je způsobilý kvalifikovaně vyučovat všem předmětům učebního plánu 1. stupně základní školy. Cíle a obsah programu vychází z profilu absolventa učitele 1. stupně ZŠ, který je koncipován jako systém profesních kompetencí. Obsah studijního programu je tvořen systémem složek s interdisciplinárním charakterem. Těžiště je v pedagogicko psychologické a oborově didaktické přípravě. Jádrem pedagogicko psychologické složky jsou předměty pedagogiky, psychologie a speciální pedagogiky, jež svým profesionalizačním zaměřením respektují vývojová a osobnostní specifika dětí mladšího školního věku a specifika procesů výchovy a vzdělávání v období primárního stupně vzdělávání. Respektovány jsou rovněž možnosti a potřeby inkluzivního vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Složka oborově didaktická vychází ze struktury vzdělávacích oblastí Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Dílčí předměty odpovídající vzdělávacím oblastem jsou koncipovány jako systém deklarativních znalostí oboru a didaktických znalostí obsahu
     
  • Rozšiřující studium Učitelství pro mateřské školy
    Studium podle § 6 odst. 1 písm. a) vyhlášky č. 317/2005 Sb. je určeno k získání odborné způsobilosti vyučovat na jiném stupni nebo druhu školy. Cílem rozšiřujícího studijního oboru je připravit absolventy pro výkon učitelského povolání v mateřské škole a vybavit je potřebnými odbornými a oborově didaktickými kompetencemi potřebnými pro výkon profese učitele v MŠ. Absolvent studijního programu získá specifické teoretické odborné znalosti v oblasti předškolní pedagogiky, dále získá znalosti o dokumentech, zákonech a dalších normách, které se vztahují k výkonu profese učitele MŠ, k podmínkám a procesům fungování současné mateřské školy. Dokáže tvořit vlastní dlouhodobé edukační projekty vzdělávání dítěte předškolního věku, vytvářet individuální edukační program rozvoje konkrétního dítěte. Dostatečně respektuje a podporuje individuální kvality každého dítěte, je schopen vlastní sebereflexe a také reflexe vzdělávacích potřeb a zájmů dětí. Absolvent dále dokáže porozumět procesům vývoje a rozvoje dítěte předškolního věku a orientuje se ve způsobu edukace dítěte v předškolním období. Je schopen profesionálně pracovat s dítětem daného věkového období, identifikovat dítě nadané, dítě se specifickými poruchami učení, chování, rovněž dokáže identifikovat patologické projevy u dětí předškolního věku a ovládá možnosti jejich prevence a nápravy. Dokáže diagnostikovat, motivovat a regulovat procesy učení se dítěte předškolního věku vzhledem k jeho aktuálnímu individuálnímu vývoji, potřebám a možnostem, se zřetelem na jeho harmonický rozvoj.
     
  • Studium k rozšíření odborné kvalifikace vyučovat další předměty - ČESKÝ JAZYK – způsobilost k výuce dalšího předmětu na 2. stupni ZŠ
    Cílem rozšiřujícího studijního oboru je připravit absolventy pro výuku českého jazyka a literatury na 2. stupni základních škol, vybavit je potřebnými odbornými a oborově didaktickými kompetencemi tak, aby mohli realizovat výuku ve shodě s požadavky stěžejních vzdělávacích dokumentů (RVP ZV a ŠVP). Studenti získají během studia potřebnou lingvistickou, literárněvědnou a oborově didaktickou odbornost, budou seznámeni se současným stavem jazyka, jeho vývojovými tendencemi, budou schopni orientovat se ve vývoji světové literatury, v jednotlivých etapách vývoje české literatury pro dospělé i dětské příjemce, v didaktické přípravě bude vytvořen prostor pro seznámení s novými pohledy na výuku mateřštiny založenou na komunikativních principech a kladoucí důraz na rozvíjení čtenářské gramotnost i na soustavnou práci s jazykovým materiálem, s texty rozmanité povahy, zvláště s texty uměleckými.
     
  • Studium k rozšíření odborné kvalifikace vyučovat další předměty - VÝCHOVA K OBČANSTVÍ – způsobilost k výuce dalšího předmětu na 2. stupni ZŠ
    Cílem rozšiřujícího studijního oboru je připravit absolventy pro výuku občanské výchovy na základních školách a vybavit je potřebnými odbornými a oborově didaktickými kompetencemi. Tyto kompetence jsou specifikovány v popisech jednotlivých předmětů jako způsobilosti. Předměty zahrnují základní poznatky z jednotlivých společenskovědních disciplín, které tvoří základ odbornosti ve výchově k občanství v souladu s platným kurikulem. Jedná se o  dějiny filozofie, etiku, religionistiku, politologii, sociologii, kapitoly z českých a československých dějin s akcentem na 20. století, ekonomii s důrazem na otázky finanční gramotnosti, základy práva a oborovou didaktiku.
     
  • Studium k rozšíření odborné kvalifikace vyučovat další předměty - VÝTVARNÁ VÝCHOVA – způsobilost k výuce dalšího předmětu na 2. stupni ZŠ
    Cílem rozšiřujícího studijního oboru je připravit absolventy pro výuku výtvarné výchovy na základních školách a vybavit je potřebnými odbornými a oborově didaktickými kompetencemi. Tyto kompetence jsou specifikovány v popisech jednotlivých předmětů jako způsobilosti. Předměty zahrnují základní poznatky z jednotlivých společenskovědních a praktických disciplín, které tvoří základ odbornosti ve výtvarné výchově v souladu s platným kurikulem. Jedná se o dějiny umění, teorii a praxi výtvarné výchovy a dále praktické obory: kresba, malba, sochařství, grafika. Výstupní úroveň profesních kompetencí absolventa klade důraz na výtvarně-oborové, praktické a teoretické zkušenosti, dovednosti a znalosti studenta ve vztahu k ostatním oblastem jeho osobnostních a profesních způsobilostí předpokládaných v závěru rozšiřujícího studijního programu a studijního oboru, který absolvoval.
     
  • Studium k rozšíření odborné kvalifikace vyučovat na 2. stupni ZŠ - ČESKÝ JAZYK - učitelství pro 2. stupeň ZŠ
    Studium podle § 6 odst. 1 písm. a) vyhlášky č. 317/2005 Sb. je určeno kvalifikovaným učitelům 1. st. ZŠ k získání způsobilosti vyučovat na jiném stupni školy. Cílem rozšiřujícího studijního oboru je připravit absolventy pro výuku českého jazyka a literatury na 2. stupni základních škol, vybavit je potřebnými odbornými a oborově didaktickými kompetencemi tak, aby mohli realizovat výuku ve shodě s požadavky stěžejních vzdělávacích dokumentů (RVP ZV a ŠVP). Vzhledem k návaznosti na 1. st. ZŠ je zdůrazněna obecná didaktika pro 2. st. ZŠ. Studenti získají během studia potřebnou lingvistickou, literárněvědnou a oborově didaktickou odbornost, budou seznámeni se současným stavem jazyka, jeho vývojovými tendencemi, budou schopni orientovat se ve vývoji světové literatury, v jednotlivých etapách vývoje české literatury pro dospělé i dětské příjemce, v didaktické přípravě bude vytvořen prostor pro seznámení s novými pohledy na výuku mateřštiny založenou na komunikativních principech a kladoucí důraz na rozvíjení čtenářské gramotnost i na soustavnou práci s jazykovým materiálem, s texty rozmanité povahy, zvláště s texty uměleckými.
     
  • Studium k rozšíření odborné kvalifikace vyučovat na 2. stupni ZŠ - VÝTVARNÁ VÝCHOVA - učitelství pro 2. stupeň ZŠ
    Studium podle § 6 odst. 1 písm. a) vyhlášky č. 317/2005 Sb. je určeno kvalifikovaným učitelům 1. st. ZŠ k získání způsobilosti vyučovat na jiném stupni školy. Cílem rozšiřujícího studijního oboru je připravit absolventy pro výuku výtvarné výchovy na 2. st. ZŠ a vybavit je potřebnými odbornými a oborově didaktickými kompetencemi. Tyto kompetence jsou specifikovány v popisech jednotlivých předmětů jako způsobilosti. Předměty zahrnují základní poznatky z jednotlivých společenskovědních a praktických disciplín, které tvoří základ odbornosti ve výtvarné výchově v souladu s platným kurikulem. Jedná se o dějiny umění, teorii a praxi výtvarné výchovy a dále praktické obory: kresba, malba, sochařství, grafika. Vzhledem k návaznosti na 1. st. ZŠ je zdůrazněna obecná didaktika pro 2. st. ZŠ. Výstupní úroveň profesních kompetencí absolventa klade důraz na výtvarně-oborové, praktické a teoretické zkušenosti, dovednosti a znalosti studenta ve vztahu k ostatním oblastem jeho osobnostních a profesních způsobilostí předpokládaných v závěru rozšiřujícího studijního programu a studijního oboru, který absolvoval.
     
facebook
rss
social hub