OU > O univerzitě > Struktura univerzity > Fakulty a ústavy > Pedagogická fakulta > Součásti fakulty > Katedry > Katedra výtvarné výchovy > Celoživotní vzdělávání

Celoživotní vzdělávání

Filtrovat podle:
textu
v názvu  |   v anotaci  |   v klíčových slovech
typu studia Rozšiřující studium pro učitele (2)
Krátkodobé programy a kurzy (2)
formy studia prezenční  |   kombinovaná  |   distanční
 

Rozšiřující studium pro učitele

  • Studium k rozšíření odborné kvalifikace vyučovat další předměty - VÝTVARNÁ VÝCHOVA – způsobilost k výuce dalšího předmětu na 2. stupni ZŠ
    Cílem rozšiřujícího studijního oboru je připravit absolventy pro výuku výtvarné výchovy na základních školách a vybavit je potřebnými odbornými a oborově didaktickými kompetencemi. Tyto kompetence jsou specifikovány v popisech jednotlivých předmětů jako způsobilosti. Předměty zahrnují základní poznatky z jednotlivých společenskovědních a praktických disciplín, které tvoří základ odbornosti ve výtvarné výchově v souladu s platným kurikulem. Jedná se o dějiny umění, teorii a praxi výtvarné výchovy a dále praktické obory: kresba, malba, sochařství, grafika. Výstupní úroveň profesních kompetencí absolventa klade důraz na výtvarně-oborové, praktické a teoretické zkušenosti, dovednosti a znalosti studenta ve vztahu k ostatním oblastem jeho osobnostních a profesních způsobilostí předpokládaných v závěru rozšiřujícího studijního programu a studijního oboru, který absolvoval.
     
  • Studium k rozšíření odborné kvalifikace vyučovat na 2. stupni ZŠ - VÝTVARNÁ VÝCHOVA - učitelství pro 2. stupeň ZŠ
    Studium podle § 6 odst. 1 písm. a) vyhlášky č. 317/2005 Sb. je určeno kvalifikovaným učitelům 1. st. ZŠ k získání způsobilosti vyučovat na jiném stupni školy. Cílem rozšiřujícího studijního oboru je připravit absolventy pro výuku výtvarné výchovy na 2. st. ZŠ a vybavit je potřebnými odbornými a oborově didaktickými kompetencemi. Tyto kompetence jsou specifikovány v popisech jednotlivých předmětů jako způsobilosti. Předměty zahrnují základní poznatky z jednotlivých společenskovědních a praktických disciplín, které tvoří základ odbornosti ve výtvarné výchově v souladu s platným kurikulem. Jedná se o dějiny umění, teorii a praxi výtvarné výchovy a dále praktické obory: kresba, malba, sochařství, grafika. Vzhledem k návaznosti na 1. st. ZŠ je zdůrazněna obecná didaktika pro 2. st. ZŠ. Výstupní úroveň profesních kompetencí absolventa klade důraz na výtvarně-oborové, praktické a teoretické zkušenosti, dovednosti a znalosti studenta ve vztahu k ostatním oblastem jeho osobnostních a profesních způsobilostí předpokládaných v závěru rozšiřujícího studijního programu a studijního oboru, který absolvoval.
     
facebook
rss
social hub