Nabízené programy

     
             
     

Studium ke splnění kvalifikačních předpokladů - specializační studium

Kurz Instruktor / instruktorka lezení na umělých stěnách 74-031-M
Kurz je určen pro lezce, věk min 18 let, se zkušenostmi s lezením na umělé stěně i na skalách, kteří chtějí získat licenci pro profesní kvalifikaci INSTRUKTOR/INSTRUKTORKA LEZENÍ NA UMĚLÝCH STĚNÁCH 74-031-M. Platnost kvalifikace – neomezeně. Více informací na Instruktor/instruktorka lezení na umělých stěnách - Národní soustava kvalifikací. Součástí kurzu je závěrečná zkouška u autorizované osoby.

Studium k výkonu specializované činnosti – koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií
Vzdělávacím cílem je získání a rozšíření kompetencí účastníka k metodickému vedení pedagogických pracovníků školy v oblasti účelného využívání digitálních technologií ve vzdělávání, tvorby koncepčních dokumentů školy s ohledem na využívání ICT, kvalifikovaného plánování a řízení naplnění standardu ICT služeb dle Standardu studia k výkonu specializované činnosti koordinace v oblasti IKT dle § 9 písm. a) vyhlášky č. 317/2005 Sb. Účastník získá kompetence pro vedení lidí k zavádění digitálních technologií do života školy a k jejich efektivnímu využívání pro výuku a učení žáků. Získá kompetence mentorské, koučovací a lektorské. Naučí se, jak řídit procesy a projekty související s integrací digitálních technologií do školního prostředí. Získá základní technologické znalosti v oblastní ICT ve školství.

Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů
Cílem je připravit školní metodiky prevence tak, aby: rozeznali a sami vyhledávali žáky s rizikem vzniku sociálně nežádoucího chování, procovali s jedincem a třídou ve smyslu prevence, doporučovali pro žáky i třídy odborné intervence, spolupracovali se školskými poradenskými zařízeními a institucemi specializovanými na práci s rizikovou mládeží. Vzdělávací cíl vyplývá ze standardu MŠMT a z požadavků škol na území Moravskoslezského kraje. Vzdělávací program je zaměřen na splnění kvalifikačních předpokladů učitelů, kteří vykonávají (nebo by chtěli vykonávat) funkci školního metodika prevence. Konkrétně se studium zaměřuje na podporu a rozvoj odborných klíčových kompetencí těchto pedagogických pracovníků pro práci s rizikovými jedinci a skupinami.

Studium pro ředitele škol a školských zařízení
Cílem zákonem vyžadovaného kvalifikačního studia pro ředitele škol a školských zařízení je připravit účastníky studia na zvládnutí počátečního období výkonu funkce ředitele školy (vedoucího pracovníka školy a školského zařízení), tj. převzetí funkce a její výkon v adaptačním období do rozvinutí manažerských kompetencí vlivem praxe a dalšího profesního vzdělávání. Obsahem vzdělávání jsou standardem předepsaná témata: Základní právní předpisy a jejich aplikace ve školství, Pracovní právo, Financování školy, Organizace školy a pedagogického procesu.

Studium pro výchovné poradce
Studium je koncipováno v souladu s vyhláškou č. 317/2005 Sb., se Standardem Studia pro výchovné poradce a nejnovějšími legislativními úpravami upravujícími činnost výchovných poradců. Je tvořeno čtyřmi základními moduly: 1. Právo a školské předpisy pro VP, 2. Teorie a organizace výchovného poradenství, metodika, práce výchovného poradce, 3. Kariérové poradenství, 4. Poradenská praxe. V rámci těchto modulů jsou zařazeny dílčí disciplíny, jejichž přehled je uveden v učebním plánu studia.