Pracovní příležitosti

Specialista/specialistka Referátu praxí s funkčním zařazením vedoucí Referátu praxí

Děkan Pedagogické fakulty Ostravské univerzity vypisuje výběrové řízení na pozici

  • specialista/specialistka Referátu praxí s funkčním zařazením vedoucí Referátu praxí

Referát praxí se zaměřuje na organizaci, koordinaci a administrativní podporu pedagogických praxí studentů v rámci pregraduální přípravy učitelů. Zajišťuje spolupráci s partnerskými školami, organizuje praxe a sbírá zpětnou vazbu od školních mentorů a studentů. Dále se podílí na analýze efektivity praxí a doporučeních pro zlepšení výukových metod a kvality programu. Referát rovněž koordinuje činnosti spojené s výukovými plány a praxemi, aby zajistil hladký průběh studijního programu a odpovídající profesní rozvoj studentů.

Označení pracovního místa

  • specialista/specialistka Referátu praxí

Typ systemizovaného místa

  • specialista I / specialistka I

Popis pracovní náplně

Řízení a zajištění agendy ve spolupráci s proděkanem/proděkankou pro studium a celoživotní vzdělávání.

  1. Koordinace a řízení agendy pregraduální přípravy učitelů:
    • Řízení a koordinace činností spojených s pregraduálním studiem učitelů na fakultě, včetně správy studijních plánů a organizace výuky.
    • Řízení administrativních procesů týkajících se studijních programů, výběru předmětů a sylabů pro pregraduální přípravu učitelů.
    • Zajišťování aktualizace a implementace nových metod výuky a inovací v programu pregraduální přípravy.
    • Vyhledávání, navazování spolupráce s novými a rozvoj partnerské spolupráce se stávajícími Fakultními školami Ostravské univerzity.
  2. Organizace pedagogických praxí:
    • Řízení a organizace pedagogických praxí studentů, včetně zajišťování spolupráce s mateřskými, základními a středními školami, kde studenti vykonávají praxe.
    • Koordinace s partnerskými školami, zajištění administrativní podpory praxí a sběr zpětné vazby od školních mentorů i studentů.
    • Dohled nad realizací praxí a vyhodnocování jejich efektivity.
  3. Vedení a supervize týmu:
    • Vedení a podpora referenta, který je podřízeným v rámci referátu, včetně pravidelných poradenství, školení a rozvoje profesních dovedností.
    • Zajištění efektivní komunikace a spolupráce mezi podřízeným a ostatními kolegy v rámci katedry a fakulty.
    • Dohled nad plněním pracovních úkolů podřízeného, včetně poskytování pravidelných zpětných vazeb a motivace.
  4. Sběr, analýza a vyhodnocování dat:
    • Sběr, analýza a vyhodnocování informací o kvalitě a efektivitě pregraduální přípravy učitelů, včetně výstupů z praxí a studijních výsledků.
    • Příprava zpráv a doporučení pro zlepšení studijního programu na základě získaných dat a zpětné vazby od studentů, škol a akademických pracovníků.
  5. Strategické plánování a zajištění kvalitního profesního rozvoje:
    • Spolupráce na tvorbě a implementaci dlouhodobé strategie pregraduální přípravy učitelů na fakultě.
    • Podpora celoživotního profesního rozvoje studentů i akademických pracovníků fakulty v oblasti pedagogiky a výuky.
    • Iniciace a řízení školení, workshopů, seminářů a dalších odborných akcí pro studenty, zaměstnance fakulty, učitele a vedoucí pracovníky ze škol.
  6. Administrativní a organizační činnosti:
    • Zajišťování veškeré administrativní agendy spojené s pregraduální přípravou učitelů, včetně správy dokumentace, vyřizování žádostí studentů a koordinační práce s externími subjekty.
    • Zajištění souladu se stanovenými legislativními a akreditačními požadavky.
  7. Účast na poradách vedení a příprava prezentací:
    • Účast na rozšířených kolegiích děkana a dalších poradách vedení fakulty, kde jsou prezentovány klíčové projekty, záměry a aktuality týkající se pregraduální přípravy učitelů.
    • Příprava podkladů pro prezentace na těchto poradách, včetně analýz, statistik a návrhů na zlepšení procesu přípravy učitelů.
    • Aktivní účast na diskuzích a poskytování návrhů na zlepšení interní komunikace a rozvoje fakultního programu.

Předpokládaná výše úvazku

  • úvazek 1,0 (40 hodin týdně)
  • pracovní poměr bude uzavřen na dobu určitou v souladu se zákoníkem práce
  • sjednaným druhem práce je specialista Referátu praxí / specialistka Referátu praxí a současně vedoucí Referátu praxí, kdy vedoucí pozice je vždy sjednávána na dobu určitou
  • zkušební doba bude sjednána v délce 6 měsíců (vedoucí pozice)
  • při oboustranné spokojenosti se pracovní poměr prodlužuje
  • v případě výběru zaměstnance či zaměstnankyně, který/á již pracuje na Pedagogické fakultě, nedojde ke změně pracovního poměru na dobu určitou, ale pouze k funkčnímu zařazení na pozici vedoucí/ho Referátu praxí na dobu určitou

Mzdové podmínky

  • dle Vnitřního mzdového předpisu OU a dle zkušeností a přínosu uchazeče pro danou pozici

Přepokládané datum nástupu uchazeče

  • květen 2025, popř. dle dohody

Kvalifikační a jiné předpoklady

  • vysokoškolské vzdělání II. stupně (případně vysokoškolské vzdělání I stupně + 5 let praxe v oboru)
  • vynikající manažerské, komunikační, koordinační a organizační dovednosti, přirozená autorita
  • aktivní znalost AJ na úrovni B1
  • aktivní znalost MS Office
  • znalost legislativy a pravidel týkajících se pregraduálního vzdělávání učitelů
  • orientace na inovace a moderní přístupy v pedagogickém vzdělávání
  • znalost administrativy v akademickém prostředí výhodou
  • očekáváme flexibilitu, pečlivost, schopnost samostatné i týmové práce, zodpovědný přístup

Nabízíme:

  • příjemné pracovní prostředí a zázemí stabilního zaměstnavatele
  • 6 týdnů dovolené
  • 5 dnů volna k léčení
  • stravenky v hodnotě 115,- Kč
  • pružnou pracovní dobu
  • příležitostně možnost výkonu práce na dálku
  • jazykové a jiné univerzitní kurzy apod.

Termín, způsob, formu a místo pro dodání požadovaných dokladů

zasílejte do 31. března 2025 na adresu , do předmětu zprávy uveďte „Vedoucí Referátu praxí“.

První kolo výběrového řízení proběhne do týdne po termínu pro zaslání přihlášek do VŘ bez osobní přítomnosti uchazečů posouzením zaslaných materiálů výběrovou komisí.

Děkan fakulty si vyhrazuje právo pozvat k osobnímu jednání pouze vybrané uchazeče/uchazečky a zároveň právo nevybrat žádného uchazeče/uchazečku. Děkan PdF OU rovněž může výběrové řízení zrušit nebo opakovat.

Kontakt:

Pedagogická fakulta OU
personální oddělení
Bc. Anna Oslizloková
Fráni Šrámka 3
709 00 Ostrava

telefon: 553 46 2511
e-mail: