OU > O univerzitě > Struktura univerzity > Fakulty a ústavy > Pedagogická fakulta > Součásti fakulty > Katedry > Katedra pedagogické a školní psychologie
Irena Plevová
titul, jméno, příjmení: | doc. PhDr. Irena Plevová, Ph.D. |
místnost, podlaží, budova: |
SA 409, budova SA |
funkce: | |
obor činnosti: | obecná psychologie, vývojová psychologie |
katedra / středisko (fakulta): | Katedra pedagogické a školní psychologie (Pedagogická fakulta) |
telefon, mobil: | 553 46 2688 |
e-mail: | |
osobní WWW stránka: |
Vzdělání
- 1982, jednooborová psychologie, Univerzita Palackého v Olomouci, filosofická fakulta – katedra psychologie
- 1999, Ph.D., Univerzita Palackého v Olomouci, filosofická fakulta – katedra psychologie
- 2009, doc., Pedagogická psychologie, Univerzita Palackého v Olomouci, filosofická fakulta
Vybrané profesní aktivity
- Ostravská univerzita v Ostravě, Katedra pedagogické a školní psychologie – výuka: obecná psychologie, vývojová psychologie, psychologické problémy školní praxe.
- Vzdělávací aktivity pro pracovníky v pomáhajících profesích – kazuistické semináře balintovského typu pro pedagogy, využití dětské kresby v pedagogické praxi, relaxace a zvládání stresu aj.
- Poradenství a psychoterapie pro dlouhodobě nezaměstnané. Motivační programy pro dlouhodobě nezaměstnané.
- Recenzent odborných publikací a článků.
- Autorka studijních opor (obecná psychologie, vývojová psychologie aj.).
- Psychologické poradenství a psychoterapie v rámci Vysokoškolské psychologické poradny.
Vědecko-výzkumné zaměření
- Problematika zátěžových situací v edukačním prostředí
- Problematika školní připravenosti dětí k zahájení školní docházky
- Dětská kresba a dětský výtvarný projev
- Kauzální atribuce, atribuční styl, kauzální atribuce a duševní zdraví. PLEVOVÁ, I.: Kauzální atribuce aneb jak pátráme po příčinách životních událostí. Olomouc: Hanex, 2007, ISBN: 978-80-85783-84-1. PLEVOVÁ, I.: Subjektivní důležitost životních událostí a atribuční styl u vysokoškolských studentů. Československá psychologie, Praha: Academia, 2009, LIII, 1, s. 1-17, ISSN: 0009-062X.
Grantová činnost:
- Název projektu: Posílení odborného potenciálu výzkumných týmů v oblasti podpory pohybové aktivity na Univerzitě Palackého. Cíle projektu: Hlavním cílem projektu je pod vedením dvou zahraničních expertů vytvoření nového vědeckého týmu v oblasti mezinárodní výzkumné studie HBSC, zdravého životního stylu, podpory pohybové aktivity (PPA), spirituality a zážitkové pedagogiky (ZP) na Fakultě tělesné kultury (FTK), Univerzity Palackého v Olomouci (UP). Člen expertního týmu pro problematiku spirituality. Číslo projektu: CZ.1.07/2.3.00/20.0171, 2012-2014.
- Název projektu: Připravenost dětí k zahájení školní povinné docházky pojetí současného kurikula a z pohledu komparace ve vybraných zemích EU / Children’s rediness for starting compulsory schoul attendance within the koncept of current curriculum and in term sof comparison with selected EU. Registrační číslo: 406/09/0206, GAČR, 2009-2012.
- Název projektu: Výzkum somatického a psychického stavu populace ČR, zvláště dětí a mládeže s aplikacemi na antropologii, školní, poradenské a pedagogické psychologii, klinické antropologii a v ergonomii, 2000 – 2006. Katedra psychologie a patopsychologie a Katedra antropologie PdF UP v Olomouci. Pod číslem: MSM 154100020 (41601026). Dílčí úkol: Výzkum vzájemných vztahů působení stresových situací a některých osobnostních charakteristik.
- Název projektu: Tvorba a využití výukového videoprogramu. Výcvik sociálně komunikačních kompetencí ke zkvalitnění studijních programů kombinovaného studia speciální pedagogiky. Projekt zařazen do „Programu podpora učitelských vzdělávacích programů a jiných vzdělávacích aktivit pro rok 2002“. Schváleno březen 2002. Řešitel: Kuja, J. Spoluřešitel: Plevová, I.
- Název projektu: Analýza efektivity metod a forem minimálních preventivních programů na základních školách. Zadavatel: MŠMT, duben 2001. Cíl projektu: Srovnávací analýza postojů a názorů dotýkajících se problematiky minimálních preventivních protidrogových programů na ZŠ. Porovnání názorů protidrogových preventistů a názory samotných žáků. Postižení reflexe efektivity a kvality uskutečňovaných programů. Řešitel: Plevová,I. Spoluřešitelé: Eva Urbanovská, Jana Křivánková. Program byl MŠMT vybrán v pořadí jako druhá nejvhodnější nabídka.
- Název projektu: Aplikace neurostimulačního přístroje u mládeže a senzoricky postižené mládeže. MŠMT, 2000. Řešitel: Irainová,I. Spoluřešitel: Plevová, I., Děrda, R.
- Název projektu: Pedagogická způsobilost v koncepci pregraduálního vzdělávání učitelů na Univerzitě Palackého: program podpory učitelského vzdělávání. MŠMT, 1999. Řešitel: Plevová, I. Spoluřešitel: Petrová, A.:
Vybrané absolvované kurzy a výcviky:
- Skálův institut – Praha; Sebezkušenostní výcvik ve skupinové psychoterapii s teoretickou nádstavbou psychoterapie závislostí – 518 hodin sebezkušenostní výcvikové psychoterapie.
- IPIPAP - Olomouc, Transakční analýza, teorie a praxe – sebezkušenostní výcvik s teoretickou nádstavbou (350 hodin výcvikové terapie).
- International Reading Association (IRA) - Kurz aktivizačních výukových metod vycházejících z projektu RWCT (efektivní komunikace a rozvoj kritického myšlení). Univerzita Palackého, Olomouc.
- Distanční minimum – program celoživotního vzdělávání. Kompetence: tutor distančního vzdělávání, e-learning, odborník na tvorbu studijních textů distančního vzdělávání, recenze distančních textů. Univerzita Palackého, Olomouc.
- Vývoj a diagnostika dětské kresby (lektor PhDr. Lea Švancarová) – význam dětské kresby, diagnostické možnosti, etika při práci s dětským výtvarným projevem aj.
- Sebezkušenostní výcvik v arteterapii (lektor PhDr. Zbyněk Zicha), muzikoterapie (lektor PhDr. Hana Vyhnálková), systemická terapie (MU Brno, lektor PhDr. Zdeněk Macek).
Academic motivation in the Context of Demographic and Study Characteristics | |
Irena Plevová, Lucie Křeménková, Michaela Pugnerová | |
Rok: 2019 | |
stať ve sborníku |
Nenalezen žádný záznam.
Autor | Název práce | Typ | Rok |
---|---|---|---|
Barot Miroslav | Specifika kyberšikany u českých učitelů | diplomová | 2020 |
Kožíšková Andrea | Agresivní projevy na 1. stupni ZŠ | diplomová | 2020 |
Klimková Veronika | Internetové sociální sítě v životech pubescentů a možná rizika jejich užívání | diplomová | 2019 |
Kutálková Adéla | Inkluzivní vzdělávání z pohledu osob na něm se podílejících | diplomová | 2019 |
Mischingerová Lenka | Vnímání zátěže žáků na základní škole. | diplomová | 2019 |
Orszuliková Iveta | Pozitiva a negativa užívání internetu v mladším školním věku | diplomová | 2019 |
Zábranská Jana | Mobbing a bossing na základní škole | diplomová | 2019 |
Sigmundová Klára | Život osob se zdravotním postižením po úraze. | diplomová | 2018 |
Kročková Žaneta | Inkluzivní forma vzdělávání pohledem učitelů | bakalářská | 2019 |
Nováková Veronika | Vnímání zátěže žáků ve školním prostředí. | bakalářská | 2019 |
Nenalezen žádný záznam.