OU > O univerzitě > Struktura univerzity > Fakulty a ústavy > Pedagogická fakulta > Součásti fakulty > Katedry > Katedra sociální pedagogiky > Celoživotní vzdělávání

Celoživotní vzdělávání

Filtrovat podle:
textu
v názvu  |   v anotaci  |   v klíčových slovech
typu studia CŽV v rámci akreditovaných studijních programů podle § 60 odst. 2 zákona č. 111/1998 Sb. (2)
Studium ke splnění kvalifikačních předpokladů - specializační studium (1)
formy studia prezenční  |   kombinovaná  |   distanční
 

Prevence sociálně patologických jevů
Vzdělávací cíl vyplývá ze Standardu MŠMT pro studium k výkonu specializovaných činností a z požadavků škol na území Moravskoslezského kraje. Cílem je prohloubit, rozšířit a aktualizovat vědomosti a zejména dovednosti učitelů pro práci s dětmi s rizikem vzniku sociálně nežádoucího chování a to jak s jednotlivcem, tak se skupinou (třídou), dále připravit školní metodiky prevence tak, aby dokázali sami vyhledávat tyto žáky, doporučovat pro žáky i třídy odborné intervence, spolupracovat se školskými poradenskými zařízeními a institucemi specializovanými na práci s rizikovou mládeží. V průběhu druhého semestru vypracují účastníci studia práci se zaměřením na specifika strategie primární prevence ve školství a tvorby školního vzdělávacího programu prevence sociálně patologických jevů. Celkově program zahrnuje 255 hodin přímé i nepřímé výuky (včetně stáží na odborných pracovištích poskytujících poradenskou, intervenční a léčebnou pomoc).

Sociální pedagogika, bakalářské studium
Kurz je zaměřen na přípravu kvalifikovaných odborníků na výchovu v jejím užším slova smyslu, jíž se zpravidla rozumí zaměření na morální chování a kultivaci emocionální stránky osobnosti člověka a jeho osobnostní rozvoj. V popředí přípravy je vize odborníka na výchovu s popředím zájmu o prostředí a faktory, které především z tohoto hlediska ovlivňují formování jedince. V praxi to mimo jiné znamená vytváření pokud možno souladu mezi potřebami jedince a společností a organizování optimálního a vhodného způsobu života v dané společnosti.

Sociální pedagogika, navazující magisterské studium
Kurz navazuje na koncepci bakalářského stupně studia oboru Sociální pedagogika. Na rozdíl od něj neposkytuje již široké základy oboru, ale studium je zaměřené na resocializaci a reedukaci (převýchovu) dětí, mládeže, příp. také dospělých. Připravuje absolventy schopné pedagogicky vést k pozitivnímu rozvoji především tzv. rizikové jedince a skupiny, kde je primárně zdrojem rizika nevhodné sociální prostředí.

facebook
rss
social hub