OU > O univerzitě > Struktura univerzity > Fakulty a ústavy > Pedagogická fakulta

Lucia Lacková

Základní

Životopis

Publikační činnost

Výuka

Vedené závěrečné práce

Projekty a granty


titul, jméno, příjmení:PhDr. Lucia Lacková, Ph.D.
místnost, podlaží, budova: SA 410, budova SA
funkce:koordinátor ERASMu a pedagogický poradce pro VKZ
obor činnosti:sociální psychologie, psychologie osobnosti
katedra / středisko (fakulta): Katedra pedagogické a školní psychologie (Pedagogická fakulta)
Centrum pedagogického výzkumu (Pedagogická fakulta)
Centrum studií evropské identity (Pedagogická fakulta)
telefon, mobil: 553 46 2693
e-mail:
osobní WWW stránka:

Vzdělání

2004 – 2008Ph.D. UP Olomouc, FF
2004PhDr. UP Olomouc, FF
1999 – 2004Mgr. UP Olomouc, FF

Praxe

2008 – dosudOstravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogické a školní psychologie
odborný asistent, Erasmus koordinátor mezinárodních programů
2006 - 2007Roční postgraduální studijní pobyt Universidad de Congreso, Mendoza, Argentina
studium sociální psychologie a komunikace v nadnárodních společnostech
2006 - 2008Familia Zuccardi, vinařský závod, Mendoza, Argentina
psycholog, personalista: tvorba systematických vzdělávacích a rozvojových programů, výběr zaměstnanců
2005 – 2006Střední škola hotelová a služeb Kroměříž
psycholog: rozvojové programy pro studenty a zaměstnance školy

Odborné zaměření

  • Interkulturní psychologie
  • Sociální psychologie
  • Aspekty rozvoje zaměstnanců a výběru zaměstnanců (výuka probíhá v českém nebo ve španělském jazyce)

Granty a projekty

2011/2012Universidad de Almería, Almería, Španělsko, projekt koučování „UAL Coaching“, focus groups
2010/2011Ostravská univerzita v Ostravě, Koučování pracovníků, Kultury světa a jejich rozdílný přístup k řešení problémů
2009Interkultúrná štúdia osobnostnej odolnosti
2006/2007Univerzita Palackého v Olomouci, Osobnostná odolnosť u českých emigrantov v Argentíne

Další vzdělávání (kurzy)

2011Universidad de Almería, Almería, Španělsko, Kognitivní psychologie a její aplikace při rozvoji zaměstnanců,
2010Universidad de la Laguna, Tenerife, Španělsko, Kognitivní trénink v praxi, Vedení zaměstnanců a interkulturní kontext
2009Universidad de San Paulo, Zvyšování výkonnosti zaměstnanců v týmech, focus groups
2009Universidad de la Laguna, Tenerife, Španělsko, Trénink emocí, focus groups,
2008Universidad de la Laguna, Tenerife, Španělsko, Kognitivní psychologie a zvládání stresu a úzkosti u zaměstnanců
2006Universidad de Congreso, Mendoza, Argentina, Rozvoj a vzdělávání zaměstnanců


Všechny publikace

Lacková, L. Inner Game as a Support of Flow in Learning. In: International conference on Interactive Collaborative Learning: ICL2017 Proceedings in the Springer series "Advances in Intelligent Systems and Computing" 2017-09-27 Budapest. Springer International Publishing AG, 2017. s. 806-812.
Kimplová, T. a Lacková, L. Método MBSR como medio para el estado de flujo. In: I Congreso Internacional de Mindfulness, Compasión y Psycoterapia. Málaga. 2017.
Psychologická odolnost u vysokoškolských studentů oboru Výchovy ke zdraví. In: Život ve zdraví. Brno: Masarykova univerzita. 2017.
Lacková, L. THE POSITIVE PSYCHOLOGY OF AGEING. In: 4th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts: 4th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts, SGEM 2017, Science and Society 2017-08-24 Albena. Sofia: STEF92 Technology Ltd., 2017. s. 387-392. ISBN 978-619-7408-19-5.
Lacková, L. a Kimplová, T. Cesty seberozvoje. 2016.
Lacková, L. a Malčík, M. Using FAST Test for Diagnosing of Cohesion and Hierarchy of Primary Families of University Students. Psychology Research. 2016, roč. 2016, č. 6, s. 275-286. ISSN 2159-5542 05.
Tupý, J., Lacko, A. a Lacková, L. Vplyv stresu na kardiovaskulárny systém. Kontakt. 2016, ISSN 1212-4117.
Dobešová, Z., Lacková, L. a Malčík, M. Perception and Cognition of Different Types of Graphic Notations as a Source of Information in Applied Informatics. In: 10th Jubilee IEEE International Symposium on Applied Computational Intelligence and Informatics: 2015 IEEE 10TH JUBILEE INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON APPLIED COMPUTATIONAL INTELLIGENCE AND INFORMATICS (SACI) 2015-05-21 Timisor, Romania. New York: IEEE, 345 E 47TH ST, NEW YORK, NY 10017 USA, 2015. s. 209-214. ISBN 978-1-4799-9911-8.
Lacková, L. Protektívne faktory a kultúrny kontext. In: Sympozium rodinné resilience, Olomouc, 2014. Olomouc: UPOL Olomouc. 2014.
Lacková, L. Protektívne faktory u mladých dospelých z primárnych rodín s nízkou kohéziou medzi členmi..
Lacko, A., Mokáň, M., Lacková, L. a al, e. Stresoidné reakcie ako rizikový faktor kardiovaskulárnych ochorení. In: In: Lacko A., Mokáň M.: Metódy nukleárnej medicíny v klinickej praxi. Verbum, 2014. s. 108-135. ISBN 978-80-561-0155-1.
Lacková, L. Universidad de Almería. 2014.
Lacková, L. Factores protectores y resiliencia. In: Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství IX.. Valencia: Universidad católica de Valencia. 2013.
Lacková, L. Pozitivní psychologie: fenomén flow. In: Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství IX.. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. 2013.
Lacková, L. Aspectos psicológicos de la instrucción de la gente en el contexto intercultural. 2012.
Lacko, A., Tupý, J., Lacková, L., Straka, J. a Podoba, R. Objectivization of the Stressful Situation in Development of Pedagogical and Education process by Examination of the Autonomous Nervous System by Spectral Analysis. In: Zborník Jihlavské zdravotnícke dny. s. 492-497.
Lacko, A., Lesňáková, A., Tupý, J. a Lacková, L. Objektivizácia vývoja stresoidnej situácie vo vyučovacím procese vyšetrením ANS.. In: Jihlavské zdravotnícke dny. Jihlava. 2012.
Lacková, L. Protektívne faktory v interkultúrnom kontexte. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2012. 97 s. ISBN 978-80-7464-202-9.
Lacková, L. Como enriquecer nuestro modo de ser. Tenerife: Universidad de Laguna, Facultad de psicología. 2010.
Lacková, L. Comunicación y aprendizaje durante el coaching. In: Personal management. La Laguna de Tenerife: Universidad de la Laguna. 2010.
Lacková, L. El coaching en el contexto intercultural. In: Personal management. La Laguna de Tenerife: Universidad de la Laguna. 2010.
Lacková, L. Koučování pracovníků s důrazem na cíl za pomoci nové metody globálního scorecardu. 2010.
Lacková, L. Kultury světa a jejich rozdílný přístup k řešení problémů, aplikování znalostí světových kultur při zkvalitňování vztahů na pracovištích. 2010.
Lacko, A., Straka, J., Lacková, L. a A Kol., Mení sa stav autonómneho systému vekom?. Zdravotnícke štúdie. 2010, roč. 3, s. 7-11. ISSN 1337-723X.
Lacko, A., Navrátilová, M., Lacková, L., Hruboň, A. a Květenský, J. Objektivizácia vývoja stresoidnej situácie vyšetrením autonómneho nervového systému metódou variability srdcovej frekvencie spektrálnou analýzou.. In: Zborník konferencie IV - 2009. s. 156-160. ISBN 978-80-8084-539-1.
Lacková, L. Osobnostná odolnosť u študentov v interkultúrnom kontexte (kvalitatívna štúdia ČR/ Argentína). In: Kompetencyjny kontekst warsztatu pracy nauczyciela. Myslowice: Gornoslaska Wyzsa Szkola Pedagogiczna, 2010. Gornoslaska Wyzsa Szkola Pedagogiczna, 2010. s. 131-142. ISBN 978-83-89032-44-7.
Lacková, L. Psicoterápia en el contexto intercultural. In: XII. Congreso católicos y vida pública. Madrid: Universidad de San Pablo. 2010.
Lacková, L. Trabajo con la inteligencia emocional. Tenerife: Universidad de Laguna, Facultad de psicología. 2010.
Lacková, L. Valores en el contexto interultural. Tenerife: Universidad de Laguna, Facultad de psicología. 2010.
González, M., Lacková, L., Ibánez, I., Rodríguez, N., Rodríguez, I. a Cubas, R. IMPLICANCIAS DE LA REGULACIÓN EMOCIONAL PARA LA EMERGENCIA DE PSCICPATOLOGÍAS EN LA ORGANIZACIÓN DEL SIGNIFICADO PERSONAL FÓBICA. In: Avances 2009 en Psicologíca Clínica y de la Salud. Santiago. 2009.
Lacková, L. Kultúry, ich hodnoty a životná odolnosť osobnosti. In: Aktuální otázky pedagogiky,psychologie a výchovného poradenství V.. Ostrava: Katedra pedagogické a školní psychologie PdF OU v Ostravě. 2009.
Lacková, L. Kultúry, ich hodnoty a životná odolnosť osobnosti. In: Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství V.. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2009. Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2009. s. 140-144. ISBN 978-80-7368-766-3.
Lacko, A., Navrátilová, M., Lacková, L. a Hruboň, A. Objektivizácia stresoidnej situácie vo vyučovacom procese vyšetrením ANS.. In: Problémy súčasnej pedopsychiatrie II.. Martin: Slovenská psychiatrická spoločnosť. 2009.
Lacko, A., Navrátilová, M., Lacková, L., Hruboň, A. a Květenský, J. Objektivizácia vývoja stresoidnej situácie vo výučbovom procese vyšetrením autonómneho nervového systému.. In: Abstrakta. s. 6-6. ISBN 978-80-8084-507-0.
Lacková, L. Organizacja nauczania i wychowania uczniów w wieku szkolnym - przeglad komparastyczny (na przykladzie oświaty w Argentynie). In: Miedzynarodowa Naukowo - Metodyczna Konferencja Edukacyjna. Myslowice: Górnoślaska Wyźsza Szkola Pedagogiczna im. Kardynala Augusta Hlonda w Myslowicach. 2009.
Lacková, L. Osobnostná odolnosť v interkultúrnom kontexte. 1. vyd. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2009. 114 s. ISBN 978-80-7368-758-8.
Lacková, L. Procesos cognitivos relacionados con el de ansiedad generalizada: propiedades psicométricas de tres instrumentos. In: VI Congreso Iberoamericano de Psicología Clínica y de la Salud. Santiago de Chile: Asociación Psicológica Iberoamericano de Clínica y Salud. 2009.
Lacková, L. Protektívne faktory. In: Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie - Význam ludského potenciálu v regionálnom rozvoji. Podhájska: Východoeurópska agentúra pre rozvoj, 2009. Východoeurópska agentúra pre rozvoj, 2009. s. 156-162. ISBN 978-80-970277-0-4.
Lacko, A., Navrátilová, M., Lacková, L. a Hruboň, A. Vyšetrenie autonómneho nervového systému spektrálnou analýzou a význam vyšetrenia pri stresoidných situáciách... Ružomberok. 2009.
Lacková, L. Protektívne faktory a životná resiliencia osobnosti. 2008.
Lacková, L. Resiliencia u českých a argentínskych študentov. In: Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství. Olomouc: Katedra psychologie a patopsychologie PdF UP v Olomouci, 2008. Katedra psychologie a patopsychologie PdF UP v Olomouci, 2008. s. 1-10. ISBN 978-80-244-2183-4.
Lacko, A., Mokáň, M., Lacková, L. a Et Al., Stress situations in the proces of edacation and their objectivization by the examuination of the autonomous nerve system. Krakow: UKiP J$D Gebka, 2008. 108 s. ISBN 978-83-60837-13-9.
Lacková, L. Inmigración Checoslovaca en Argentina. In: Inmigración Checoslovaca en Argentina. Mendoza: Universidad de Congreso, 2007. Universidad de Congreso, 2007. s. 27-30.
Lacková, L. Resiliencia. In: Seminario de Lenguas del Mundo. Mendoza: Lenguas del Mundo. 2007.
Lacková, L., Mokáň, M., Lacko, A., Bestvina, D., Čombor, I., Mištuna, D. a Lesňáková, A. Záťažové (stresoidné) situácie vo výučbovom procese a ich objektivizácia vyšetrením autonomného nervového systému. In: Záťažové (stresoidné) situácie vo výučbovom procese a ich objektivizácia vyšetrením autonomného nervového systému. Turany: P + M Turany, 2007. s. 11-21. ISBN 978-80-969713-0-5.
Lacková, L. Mi historia. Diario de Mendoza Uno. 2006, roč. 14, s. 5-5.
Lacko, A., Straka, J. a Lacková, L. Possibilities of an early diagnostics of the Cardiac Autonomic Dysregulation and Important Stressful Factors for health status of elderly People.. In: Movement and Health 4-th International Conference Olomouc. Olomouc: Univerzita Palackého. 2005.
Lacková, L. a Sobotková, I. Primárna rodina a resiliencia osobnosti. In: ACTA UNIVERSITATIS PALACKIANAE OLOMUCENSIS FAKULTAS PHILOSOPHICA PSYCHOLOGICA 34. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. Univerzita Palackého, 2005. s. 115-137. ISBN 80-244-1060-5.
Lacko, A., Květenský, J., Bestvina, D., Lacková, L. a Hruboň, A. Vplyv stresoidnej situácie na autonómnu reguláciu srdcovej činnosti u vojakov profesionálov.. In: Zborník. Liptovský Mikuláš: VA, 2005. VA, 2005. s. 317-322. ISSN 1335-0935.
Lacko, A., Bestvina, D., Čombor, I., Lacková, L. a Et Al., Objectivization of the stressful situation in development of pedagogical and educational process by examination of the autonomous nervous system by spectral analysis.. In: New diagnostic of cardiovascular autonomic neuropthy by spectral analysis and methods nuclear medicine. Lublin: Norbertinum, 2004. ISBN 83-7222-209-6.
Květenský, J., Lacko, A. a Lacková, L. Objektivizácia vývoja stresodinej situácie vo vyučovacom procese.. In: Zborník prednášok UTV. s. 19-21. ISBN 80-227-2417-3.
Květenský, J., Lacko, A. a Lacková, L. Objektivizácia vývoja stresoidnej situácie vo vyučovacom procese.. Disputationes scientificae. 2004, roč. 4, s. 96-99. ISSN 1335-9185.
Lacko, A., Akimjak, A., Javorka, J., Domenik, J., Kobela, J., Lacková, L., Kuberová, H. a Kadučáková, H. Špecifiká výučby ošetrovateľstva a komunikačného vzťahu sestra-pacient v ošetrovateľskom procese so zreteľom na objektivizáciu vývoja stresoidnej situácie. Ružomberok: KU, 2003. 133 s. ISBN 80-89039-40-5.


ZkratkaNázev předmětu
BKPSPPsychologie sociální a pedagogická
BOPPOObecná psychologie a psychol. osobnosti
BPDVPoruchy dětského vývoje
BPPSPedagogická psychologie
BPPSPPsychologie sociální a pedagogická
BPSSociální psychologie pro UOP
BSPSSociální psychologie
CPEPSPedagogická psychologie
E-AC1First Reciprocal Activity Seminar
E-AC2Second Reciprocal Activity Seminar
E-AC3Third Reciprocal Activity Seminar
E-AKCSeminar to reciprocal activity
IKPSYKoučink
KKODRKomunikativní dovednosti
KPSR2Sociální psychologie
MPSYOPsychologie osobnosti
MSPPSPedagogická psychologie
MSPP2Psychologické problémy školní praxe 2
NKPEPPedagogická psychologie
NPEPSPedagogická psychologie
NPEPYPedagogická psychologie
NPPP2Psychologie pro předškolní pedagogiku 2
PP1ACPedagogická psychologie
PSYSPPsychologie sociální a pedagogická
REEDUSociálně psychologický výcvik
RPSYOPsychologie osobnosti
S-AC1Seminario de la actividad recíproca 1
S-AC2Seminario de la actividad recíproca 2
S-AC3Seminario de la actividad recíproca 3
S-APIAspectos psicológicos de la instrucción
S-COACoaching e autocoaching
S-EPRElaboración de proyectos
SO1PSZáklady sociální psychologie
S-PERPsicología de la personalidad
S-PSPPsicología pedagógica
SPSPEPsychologie sociální a pedagogická
SP1ACSociální psychologie
S-SDSeminario de diplomatura
WNKTEKomunikační techniky
YO1SPZáklady psychologie osobnosti
ZA1PEZáklady pedagogické psychologie
1KPS2Sociální psychologie
2PSPPedagogická psychologie
2PSSSociální psychologie
2PZN2Psychologie zdraví a nemoci
22SEXSexuální výchova
22SSSociální psychologie
3MESMetody efektivního samostudia
3OJROOsobnost a její rozvoj
3ZPEPZáklady pedagogické psychologie
3ZSIAZákonitosti sociálních interakcí
5OS1SPsychologie osobnosti
5PSCPsychologie sociální
5PSOPsychologie osobnosti
5P1SPsychologie pedagogická
5S1SPsychologie sociální
55PSCPsychologie sociální
55PSOPsychologie osobnosti
55PS1Psychologie sociální
55P1SPsychologie pedagogická
55S1SPsychologie osobnosti
PSPV1Psychologie primárního vzdělávání 1
PSPV2Psychologie primárního vzdělávání 2
PSPV3Psychologie primárního vzdělávání 3
1PS1OPsychologie 1 (obecná a vývojová)
1PS1VPsychologie 1 (obecná a vývojová)


AutorNázev práceTypRok
Barošová SilvieRozvod a jeho dopad na dítě na 1. stupni ZŠ z pohledu učitelůdiplomová 2017 
Bartková IvanaŠikana na 1. stupni základních školdiplomová 2017 
Hermanová BarboraMotivace k učení u žáků 1. stupně ZŠ z pohledu učitelůdiplomová 2017 
Kvarčáková EliškaProkrastinace u učitelů ZŠdiplomová 2017 
Mužíková LucieResilience žáků 1. stupně ZŠ z rozvedených rodin z pohledu učitelediplomová 2017 
Pospíšilová MonikaResilience u dětí mladšího školního věku z dysfunkčních rodin ve srovnání s dětmi vychovávanými funkční rodinou z pohledu učitelůdiplomová 2017 
Slaninová KateřinaSyndrom vyhoření u učitelůdiplomová 2017 
Janků KateřinaVliv rodiny v zahraničí na rozvoj osobnosti dítětediplomová 2016 
Juřenová VeronikaKoučování dětídiplomová 2016 
Kalousková TerezaKoučování pro učitelediplomová 2016 
Kamasová BarboraJak zvýšit oblíbenost žáků s ADHD v běžné ZŠdiplomová 2016 
Kobzová EvaProtektivní faktory u dětí mladšího školního věkudiplomová 2016 
Plšková VeronikaPsychologické aspekty komunikace na internetudiplomová 2016 
Přibylová RadkaKoučování dětí z pohledu učitelůdiplomová 2016 
Putnová OlgaRozvoj kreativity u dětídiplomová 2016 
Snášelová ŠárkaProtektivní faktory u učitelůdiplomová 2016 
Bílý JaromírSyndrom vyhoření u učitelůdiplomová 2015 
Dobešová KateřinaMédia a psychika dítětediplomová 2015 
Dostálová NikolaProkrastinace u VŠ studentůdiplomová 2015 
Trchalíková LenkaPlánování budoucnosti studenty SŠ žijících v rodinách a v dětských domovechdiplomová 2015 
Tvardková ZuzanaMédia a dítě na 1.stupni ZŠdiplomová 2015 
Vavříčková RenataJak zvýšit oblíbenost u žáků s ADHD při běžné ZŠdiplomová 2014 
Volná GabrielaProtektivní faktory u dětí mladšího školního věku žijících v dětských domovech ve srovnání s dětmi mladšího školního věku pocházejících z funkčních rodindiplomová 2014 
Bartošáková PetraPartnerský život dětí z úplných a rozvedených rodindiplomová 2013 
Drexlerová MonikaRozvoj kreativity u žáků 1. stupně ZŠdiplomová 2013 
Godulová PetraHodnotová orientace adolescentů majoritní a minoritní skupinydiplomová 2013 
Lindovská LuciePoruchy příjmu potravydiplomová 2013 
Podstufková AdélaNáhled učitele na problémové chování žáků a strategie práce s nimidiplomová 2013 
Krupová MonikaPercepce taneční činnosti dítětemdiplomová 2012 
Sontáková KláraNáhled učitele na osobnost žáka s problémovým chováním dnes a v minulostidiplomová 2012 
Střílková HanaRodinná výchova a chování dětídiplomová 2012 
Válková RenátaMédia a utváření hodnotové orientace dítětediplomová 2012 
Bukáček LubomírMediální obraz fotbalových chuligánů v ČRdiplomová 2011 
Schmejkalová IvanaJaké jsou dnešní děti? - pohled z hlediska rodičůdiplomová 2009 
Hrubešová SabinaPohádky, jejich význam a oblíbenost specifických forem interpretacíbakalářská 2017 
Kozelská MonikaPřínos introvertního dítěte ve společnostibakalářská 2017 
Němčíková TerezaPohádka v životě předškolního dítětebakalářská 2017 
Štrbová PetraPohádky, jejich význam v dětství a oblíbenost specifických forem interpretacíbakalářská 2017 
Veselský DenisAutokoučink versus intuitivní motivační techniky při studiu vysoké školybakalářská 2017 
Kohoutková ŠárkaRozdíly ve výchově děti mezi národními kulturamibakalářská 2016 
Ferbarová LuciePrevence a možnosti zvládání konfliktů v kolektivu na pracovištibakalářská 2015 
Korabečná EvaStres u dětí v mateřských školách a jeho zvládáníbakalářská 2015 
Paschková AlžbětaŠikana na základní školebakalářská 2015 
Babišová AdrienaStres a učitelky mateřských školbakalářská 2013 
Kužel MilanZpůsoby využívání volného času žáků druhého stupně základních škol.bakalářská 2013 
Mlčochová BarboraMultikulturalita v předškolním věkubakalářská 2012 
Dunková MarieVliv rodinné výchovy na osobnostní rozvoj dítětebakalářská 2011 
Grossová RomanaRozvoj osobnosti dítěte předškolního věku v České Republice a v Angliibakalářská 2011 
Motyková MichaelaAgresivita v předškolním věku dítěte a způsoby jeho řešeníbakalářská 2011 
Havrlantová VeronikaZátěžové situace a psychika dítětebakalářská 2010 
Kičmerová SimonaSpecifické rodiny a dítěbakalářská 2010 
Korcová StanislavaMédia a psychika dítěte/žákabakalářská 2010 


Nepodařilo se načíst záznamy - probíhá údržba databází.

facebook
rss
social hub