OU > O univerzitě > Struktura univerzity > Fakulty a ústavy > Pedagogická fakulta > Součásti fakulty > Katedry > Katedra výtvarné výchovy > Celoživotní vzdělávání

Celoživotní vzdělávání

Filtrovat podle:
textu
v názvu  |   v anotaci  |   v klíčových slovech
typu studia Rozšiřující studium pro učitele (2)
Krátkodobé programy a kurzy (2)
formy studia prezenční  |   kombinovaná  |   distanční
 

Poznávání výtvarného umění prostřednictvím aktivních výtvarných činností I.
1. zkoumání plošných forem; 16 hodin - monochromie, monotypie, experimentální malba - froasáž, koláž, frotáž, fumage 2. zkoumání objektové tvorby; 12 hodin - objekt nalezený, komponovaný; asambláž - akumulace, komprese, redefinice, objekty "pasti" 3. zkoumání projevů land artu; 6 hodin - události v krajině, objektová tvorba, instalace 4. zkoumání akčního umění; 6 hodin - happening, performance, event - body art U.

Poznávání výtvarného umění prostřednictvím aktivních výtvarných činností II.
1. zkoumání improvizačních technik; 8 hodin - lyrická abstrakce, art autre, art brut - art informel, tašismus, automatismus 2. zkoumání geometrických tendencí; 8 hodin - geometrická abstrakce - minimalismus v malířství, sochařství, desingu, architektuře a hudbě 3. zkoumání písma a textu v obraze; 4 hodin - kubismus, lettrismus; vizuální poezie 4. zkoumání konceptuálních tendencí ; 8 hodin - principy konceptuální tvorby, média konceptualismu - 64 5. zkoumání umění ve veřejném prostoru; 4 hodiny - street art; graffiti, guerilla knitting, guerilla art, guerilla gardening 6. zkoumání nových medií; 4 hodiny - současná fotografie; mobilní telefon 7. zkoumání tvorby projevů vybraných současných umělců; 4 hodiny - autoři budou vybráni společně s frekventanty kurzu.

Studium k rozšíření odborné kvalifikace vyučovat další předměty - VÝTVARNÁ VÝCHOVA – způsobilost k výuce dalšího předmětu na 2. stupni ZŠ
Cílem rozšiřujícího studijního oboru je připravit absolventy pro výuku výtvarné výchovy na základních školách a vybavit je potřebnými odbornými a oborově didaktickými kompetencemi. Tyto kompetence jsou specifikovány v popisech jednotlivých předmětů jako způsobilosti. Předměty zahrnují základní poznatky z jednotlivých společenskovědních a praktických disciplín, které tvoří základ odbornosti ve výtvarné výchově v souladu s platným kurikulem. Jedná se o dějiny umění, teorii a praxi výtvarné výchovy a dále praktické obory: kresba, malba, sochařství, grafika. Výstupní úroveň profesních kompetencí absolventa klade důraz na výtvarně-oborové, praktické a teoretické zkušenosti, dovednosti a znalosti studenta ve vztahu k ostatním oblastem jeho osobnostních a profesních způsobilostí předpokládaných v závěru rozšiřujícího studijního programu a studijního oboru, který absolvoval.

Studium k rozšíření odborné kvalifikace vyučovat na 2. stupni ZŠ - VÝTVARNÁ VÝCHOVA - učitelství pro 2. stupeň ZŠ
Studium podle § 6 odst. 1 písm. a) vyhlášky č. 317/2005 Sb. je určeno kvalifikovaným učitelům 1. st. ZŠ k získání způsobilosti vyučovat na jiném stupni školy. Cílem rozšiřujícího studijního oboru je připravit absolventy pro výuku výtvarné výchovy na 2. st. ZŠ a vybavit je potřebnými odbornými a oborově didaktickými kompetencemi. Tyto kompetence jsou specifikovány v popisech jednotlivých předmětů jako způsobilosti. Předměty zahrnují základní poznatky z jednotlivých společenskovědních a praktických disciplín, které tvoří základ odbornosti ve výtvarné výchově v souladu s platným kurikulem. Jedná se o dějiny umění, teorii a praxi výtvarné výchovy a dále praktické obory: kresba, malba, sochařství, grafika. Vzhledem k návaznosti na 1. st. ZŠ je zdůrazněna obecná didaktika pro 2. st. ZŠ. Výstupní úroveň profesních kompetencí absolventa klade důraz na výtvarně-oborové, praktické a teoretické zkušenosti, dovednosti a znalosti studenta ve vztahu k ostatním oblastem jeho osobnostních a profesních způsobilostí předpokládaných v závěru rozšiřujícího studijního programu a studijního oboru, který absolvoval.

facebook
rss
social hub