OU > O univerzitě > Struktura univerzity > Fakulty a ústavy > Pedagogická fakulta > Uchazeč > Celoživotní vzdělávání

Celoživotní vzdělávání

Filtrovat podle:
textu
v názvu  |   v anotaci  |   v klíčových slovech
typu studia Rozšiřující studium pro učitele (9)
Studium v oblasti pedagogických věd a studium pedagogiky (5)
CŽV v rámci akreditovaných studijních programů podle § 60 odst. 2 zákona č. 111/1998 Sb. (10)
Studium pro seniory - Univerzita 3. věku (11)
Krátkodobé programy a kurzy (10)
Studium ke splnění kvalifikačních předpokladů - specializační studium (6)
formy studia prezenční  |   kombinovaná  |   distanční
 

CŽV v rámci akreditovaných studijních programů podle § 60 odst. 2 zákona č. 111/1998 Sb.

  • Andragogika, bakalářské studium
    Záměrem kurzu je seznámit se základními oblastmi andragogiky a vzdělávání dospělých, a to především se zaměřením na jednotlivé oblasti vzdělávání dospělých. Pozornost je věnována také aktuálním tématům vzdělávání dospělých, např. vzdělávání specifických cílových skupin, poradenství ve vzdělávání dospělých, kvalitě, efektivitě a projektové přípravě edukačních aktivit pro dospělé.
     
  • Pedagogika předškolního věku, navazující magisterské studium
    Kurz vytváří základy kompetencí k teoretické a výzkumné činnosti. Studující získají orientaci ve vzdělávacích a výchovných otázkách dítěte předškolního věku, ale také dítěte od narození do tří let a dítěte s odloženou školní docházkou. S vědomím četností dětí v přípravných třídách jsou studující připravováni k rozvíjení řeči a předčtenářské gramotnosti jako cestě k budoucímu vzdělávání se dítěte a připravujeme je ke vzdělávání dítěte v didaktice číselných a prostorových představ, v přípravě na čtení ve spojení s rozvojem grafomotoriky dítěte. V předmětech není opomenuta závažnost otázky inkluze, interkulturality a multikulturality v naší společnosti. Aktuální a potřebné se jeví zařazení předmětů s tematikou ochrany člověka za mimořádných událostí a příprava děti k řešení dopravních situací.
     
  • Sociální pedagogika, bakalářské studium
    Kurz je zaměřen na přípravu kvalifikovaných odborníků na výchovu v jejím užším slova smyslu, jíž se zpravidla rozumí zaměření na morální chování a kultivaci emocionální stránky osobnosti člověka a jeho osobnostní rozvoj. V popředí přípravy je vize odborníka na výchovu s popředím zájmu o prostředí a faktory, které především z tohoto hlediska ovlivňují formování jedince. V praxi to mimo jiné znamená vytváření pokud možno souladu mezi potřebami jedince a společností a organizování optimálního a vhodného způsobu života v dané společnosti.
     
  • Sociální pedagogika, navazující magisterské studium
    Kurz navazuje na koncepci bakalářského stupně studia oboru Sociální pedagogika. Na rozdíl od něj neposkytuje již široké základy oboru, ale studium je zaměřené na resocializaci a reedukaci (převýchovu) dětí, mládeže, příp. také dospělých. Připravuje absolventy schopné pedagogicky vést k pozitivnímu rozvoji především tzv. rizikové jedince a skupiny, kde je primárně zdrojem rizika nevhodné sociální prostředí.
     
  • Speciální pedagogika, bakalářské studium
    Kurz je koncipován s cílem vybavit základními způsobilostmi a kompetencemi pro výkon povolání speciálního pedagoga. Základními způsobilostmi se rozumí orientace ve společenských jevech a v práci s handicapovanými osobami, schopnost aktualizovat své odborné vědomosti podle nejnovějších poznatků vědy a společenské praxe a ovládání teoretických základů výchovných a vzdělávacích metod a postupů, respektujících specifika vyplývající ze zdravotního postižení. Absolvent bude schopen samostatně analyzovat vybrané speciálně pedagogické problémy a navrhovat rozhodnutí pro jejich řešení. Získá rovněž dovednosti odborně komunikovat s různými subjekty (rodiči, zástupci státních, společenských a odborných institucí) za účelem porozumění systému práce s dětmi, mládeží a dospělými osobami se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách, mimoškolních zařízeních, v zařízeních poskytujících zdravotní a sociální péči.
     
  • Speciální pedagogika, navazující magisterské studium
    Kurz navazuje na bakalářský studijní obor Speciální pedagogika na PdF OU. Kurz rozšiřuje a prohlubuje poznatky získané v rámci bakalářského studia a především se orientuje na schopnosti zvládnout aplikaci současných vědeckých poznatků. Rozšiřuje odborné kompetence v oblastech metodologie oboru, komunikačních technik, diagnostických a terapeutických metod jako předpokladu pro účinnou intervenci u dětí/žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dospělých osob se zdravotním postižením.
     
  • Učitelství odborných předmětů, bakalářské studium
    Cílem kurzu učitelství odborných předmětů je připravit pro praktické vyučování u výuky na SOU a SOŠ. Uplatnění se předpokládá v kategoriích H , E a M oboru vzdělání poskytujících střední vzdělání s výučním listem a maturitou. Absolvent je vybaven potřebnými vědomostmi a dovednostmi pro práci zvoleného zaměření (obchod a služby nebo strojírenství a elektrotechnika) po stránce odborné a didaktické.
     
  • Učitelství odborných předmětů, navazující magisterské studium
    Cílem kurzu je připravit podporu pro učitele odborných předmětů zvoleného zaměření pro výuku na středních odborných učilištích a středních odborných školách. Jejich uplatnění se předpokládá v kategoriích H, E a M oboru vzdělání poskytujících střední vzdělání s výučním listem a maturitou. Zaměření Strojírenství a elektrotechnika připravuje učitele strojírenských, materiálovědních a elektrotechnických předmětů. Zaměření Obchod a služby připravuje učitele pro předměty orientované na obchod a poskytování služeb.
     
  • Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, magisterské studium
    Cílem kurzu je poskytnout profesní kvalifikaci učitelům 1. stupně základní školy prostřednictvím systematického a cíleného rozvoje profesních znalostí a kompetencí. Obsah vychází z profesního profilu učitele primárního vzdělávání. Zaměřuje se na rozvoj odborných znalostí deklarativních, procedurálních a kontextuálních, které respektují jak požadavky profese v oblasti rolí, činností a způsobilostí učitele, tak vývojová specifika a vzdělávací potřeby žáků mladšího školního věku. Obsah má interdisciplinární charakter. Teoretická, oborově didaktická i praktická složka mají v obsahové struktuře oboru plnohodnotné postavení. Respektována jsou jak teoretická východiska pedagogiky, psychologie a souvisejících humanitních, společenských a přírodních věd, tak požadavky pedagogické praxe v oblasti primárního vzdělávání. Těžiště oborových didaktik je zaměřeno na předměty, které se vyučují na 1. stupni základní školy.
     
  • Učitelství pro mateřské školy, bakalářské studium
    Jedná se o profesně orientovaný kurz. Je uskutečňován mj. dialogem ve workshopech, seminářích, v menších studijních skupinách s možností individuálních konzultací a kontaktů s pedagogem.
    Kurz je tvořen škálou povinných předmětů, které tvoří základ studia, v nichž se studující teoreticky seznamují se základy vědeckých, uměleckých i filosofických disciplín. Poskytuje aktuální informace o současných základních legislativních dokumentech týkajících se řízení, personalistiky, bezpečnosti práce, požární problematiky školských subjektů. Tvořivě rozvíjí specifické schopnosti a talent v estetických předmětech, ve zdravotně tělovýchovné a kognitivní oblasti, a to ve prospěch odborného přístupu k dítěti. Odpovídající úroveň profesionální práce s nejmenšími dětmi vyžaduje kromě obecných i specifické předpoklady určované kurikulem pro předškolní vzdělávání.
    Studující si osvojuje osobnostně humanistický model učitelství dítěte ve věku před vstupem do povinného vzdělávání. Klade se důraz na sebereflexi vlastní pedagogické činnosti a reflexe činností dětí, na funkční spojování teoretických poznatků a vytvářených praktických kompetencí. Rostoucí pedagogickou zkušenost studující promítnou do pedagogické tvořivosti v pedagogickém projektu, řešení pedagogického problému, také do převzetí odpovědnosti za své další profesní sebevzdělávání.
    Absolventi jsou vybaveni potřebnými kompetencemi pro jednotlivé role ve školských i dalších zařízeních profesionálně se zabývajícími dítětem ve věku do 7 let.
     
facebook
rss
social hub