OU > O univerzitě > Struktura univerzity > Fakulty a ústavy > Pedagogická fakulta > Součásti fakulty > Katedry > Centrum dalšího vzdělávání > Celoživotní vzdělávání

Celoživotní vzdělávání

Filtrovat podle:
textu
v názvu  |   v anotaci  |   v klíčových slovech
typu studia Rozšiřující studium pro učitele (9)
Studium v oblasti pedagogických věd a studium pedagogiky (5)
Studium pro seniory - Univerzita 3. věku (11)
Krátkodobé programy a kurzy (5)
Studium ke splnění kvalifikačních předpokladů - specializační studium (6)
formy studia prezenční  |   kombinovaná  |   distanční
 

Doplňující didaktické studium německého jazyka pro učitele ZŠ
Absolvent získá znalosti a dovednosti v oblasti oborové didaktiky německého jazyka. Studium je zaměřeno na problematiku dosažení vzdělávacích cílů ve všech čtyřech jazykových dovednostech žáků, tj. v porozumění písemnému projevu (čtení) a ústnímu projevu (poslech) a v samostatném písemném a ústním projevu s rozlišením pro jednotlivé věkové skupiny žáků (výstupem učitelské portfolium). Účastníci programu se seznámí i se základy managementu výuky příslušného cizího jazyka ve třídě a s nejnovějšími trendy ve výuce německého jazyka. Získají rovněž praktické dovednosti potřebné pro efektivní práci s žáky se SPU.

Doškolovací kurz školního snowboardingu


Hejného metody ve vyučování matematice 1. stupně ZŠ
Účastníci kurzu pro učitele Hejného metody vyučování matematice na 1. stupni ZŠ se v průběhu kurzu zaměří na (a) seznámení se se základními matematickými prostředími na takové úrovni, aby mohli začít vyučovat matematiku metodou VOBS, aby úlohy z jednotlivých prostředí uměli sami řešit, (b) principy výuky Hejného metodou tak, aby uměli vést žáky objevitelskou cestou a uměli individualizovat výuku, tj. formulovat úlohy přiměřené obtížnosti pro každého žáka, (c) rozvoj dovedností reflektovat svůj vlastní edukační styl.

Instruktorský kurz snowboardingu - mimo DVPP


Pedagogické studium pro učitele středních škol a 2. stupně základních škol
Studium vede k získání pedagogické kvalifikace pro vyučování na základních a středních školách. Absolvent získá kvalifikaci pro vyučování předmětu, který svým charakterem odpovídá vystudovanému magisterskému oboru. Studující získá poznatky o podstatě a zákonitostech výchovy a vzdělávání z pedagogického, psychologického i filozofického hlediska, o možnostech diagnostiky a rozvíjení osobnosti žáků a studentů. Studium je zaměřeno také na rozvíjení sociálně komunikativních dovedností a směřuje především k osvojení obecně didaktických a oborově didaktických kompetencí.

Pedagogické studium pro učitele uměleckých odborných předmětů v základní umělecké škole, konzervatoři a střední odborné škole
Studium respektuje obecné požadavky na získání pedagogické kvalifikace k vyučování na základních a středních školách. Studující získá poznatky o podstatě a zákonitostech výchovy a vzdělávání z pedagogického, psychologického i filozofického hlediska, o možnostech diagnostiky a rozvíjení osobnosti žáků a studentů. Studium je zaměřeno také na rozvíjení sociálně komunikativních dovedností a směřuje především k osvojení obecně didaktických a oborově didaktických kompetencí.

Pedagogické studium pro vychovatele a pedagogy volného času
Studium je zaměřeno na vytváření všeobecné, odborné a zejména pedagogicko-psychologické způsobilosti s důrazem na rozvoj osobnosti pedagogického pracovníka prostřednictvím prožitkových aktivit psychoterapeutického a zájmového charakteru, které vedou k formování všech složek jeho osobnosti.

Pedagogické studium speciální pedagogiky pro učitele praktického vyučování, odborného výcviku, mateřských škol a pro vychovatele
Účastníci budou seznámeni s problematikou speciální pedagogiky a s využitím jejího předmětu pro vytváření základních profesních dovedností (práce s handicapovanou mládeží). Učební plán obsahuje následující předměty: systémové pojetí výchovy a nové směry v pedagogice, patopsychologii, základy speciální pedagogiky, etopedii, psychopedii, logopedii, somatopedii, surdopedii, tyflopedii, poruchy učení a chování, řízení výchovně vzdělávacích institucí.

Poznávání výtvarného umění prostřednictvím aktivních výtvarných činností I.
1. zkoumání plošných forem; 16 hodin - monochromie, monotypie, experimentální malba - froasáž, koláž, frotáž, fumage 2. zkoumání objektové tvorby; 12 hodin - objekt nalezený, komponovaný; asambláž - akumulace, komprese, redefinice, objekty "pasti" 3. zkoumání projevů land artu; 6 hodin - události v krajině, objektová tvorba, instalace 4. zkoumání akčního umění; 6 hodin - happening, performance, event - body art U.

Poznávání výtvarného umění prostřednictvím aktivních výtvarných činností II.
1. zkoumání improvizačních technik; 8 hodin - lyrická abstrakce, art autre, art brut - art informel, tašismus, automatismus 2. zkoumání geometrických tendencí; 8 hodin - geometrická abstrakce - minimalismus v malířství, sochařství, desingu, architektuře a hudbě 3. zkoumání písma a textu v obraze; 4 hodin - kubismus, lettrismus; vizuální poezie 4. zkoumání konceptuálních tendencí ; 8 hodin - principy konceptuální tvorby, média konceptualismu - 64 5. zkoumání umění ve veřejném prostoru; 4 hodiny - street art; graffiti, guerilla knitting, guerilla art, guerilla gardening 6. zkoumání nových medií; 4 hodiny - současná fotografie; mobilní telefon 7. zkoumání tvorby projevů vybraných současných umělců; 4 hodiny - autoři budou vybráni společně s frekventanty kurzu.

Prevence sociálně patologických jevů
Vzdělávací cíl vyplývá ze Standardu MŠMT pro studium k výkonu specializovaných činností a z požadavků škol na území Moravskoslezského kraje. Cílem je prohloubit, rozšířit a aktualizovat vědomosti a zejména dovednosti učitelů pro práci s dětmi s rizikem vzniku sociálně nežádoucího chování a to jak s jednotlivcem, tak se skupinou (třídou), dále připravit školní metodiky prevence tak, aby dokázali sami vyhledávat tyto žáky, doporučovat pro žáky i třídy odborné intervence, spolupracovat se školskými poradenskými zařízeními a institucemi specializovanými na práci s rizikovou mládeží. V průběhu druhého semestru vypracují účastníci studia práci se zaměřením na specifika strategie primární prevence ve školství a tvorby školního vzdělávacího programu prevence sociálně patologických jevů. Celkově program zahrnuje 255 hodin přímé i nepřímé výuky (včetně stáží na odborných pracovištích poskytujících poradenskou, intervenční a léčebnou pomoc).

Prohlubující metodicko-jazykové studium anglického jazyka pro 1. stupeň ZŠ
Účastníci získají vědomosti o nejnovějším vývoji v didaktice cizojazyčné výuky, především ve výuce anglického jazyka; budou schopni využívat těchto nově nabytých poznatků při přípravě a následné realizaci vyučovací jednotky anglického jazyka, vést vyučovací hodinu v cílovém, tedy anglickém jazyce; získají praktické dovednosti potřebné pro efektivní práci se žáky s SPU; budou schopni využívat anglického jazyka napříč kurikulem; vytvoří si učitelské portfolio, které bude obsahovat vhodné návody pro výuku všech složek anglického jazyka.

Rozšiřující studium speciální pedagogiky pro absolventy vysokých škol učitelského směru
Jde o rozšiřující vysokoškolské učitelské studium o obor „speciální pedagogika“, které je určeno učitelům a dalším pedagogickým pracovníkům ve školách a školských zařízeních, ve kterých jsou vychováváni a vzděláváni žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Ve třetím ročníku studia jsou vždy otevřeny pouze dvě z následujících tří specializací: psychopedie, logopedie, specifické poruchy učení (viz příloha učebního plánu). Posluchač volí jednu specializaci.

Rozšiřující studium učitelství 1. stupně ZŠ
Absolvent programu je způsobilý kvalifikovaně vyučovat všem předmětům učebního plánu 1. stupně základní školy. Cíle a obsah programu vychází z profilu absolventa učitele 1. stupně ZŠ, který je koncipován jako systém profesních kompetencí. Obsah studijního programu je tvořen systémem složek s interdisciplinárním charakterem. Těžiště je v pedagogicko psychologické a oborově didaktické přípravě. Jádrem pedagogicko psychologické složky jsou předměty pedagogiky, psychologie a speciální pedagogiky, jež svým profesionalizačním zaměřením respektují vývojová a osobnostní specifika dětí mladšího školního věku a specifika procesů výchovy a vzdělávání v období primárního stupně vzdělávání. Respektovány jsou rovněž možnosti a potřeby inkluzivního vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Složka oborově didaktická vychází ze struktury vzdělávacích oblastí Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Dílčí předměty odpovídající vzdělávacím oblastem jsou koncipovány jako systém deklarativních znalostí oboru a didaktických znalostí obsahu

Rozšiřující studium Učitelství pro mateřské školy
Studium podle § 6 odst. 1 písm. a) vyhlášky č. 317/2005 Sb. je určeno k získání odborné způsobilosti vyučovat na jiném stupni nebo druhu školy. Cílem rozšiřujícího studijního oboru je připravit absolventy pro výkon učitelského povolání v mateřské škole a vybavit je potřebnými odbornými a oborově didaktickými kompetencemi potřebnými pro výkon profese učitele v MŠ. Absolvent studijního programu získá specifické teoretické odborné znalosti v oblasti předškolní pedagogiky, dále získá znalosti o dokumentech, zákonech a dalších normách, které se vztahují k výkonu profese učitele MŠ, k podmínkám a procesům fungování současné mateřské školy. Dokáže tvořit vlastní dlouhodobé edukační projekty vzdělávání dítěte předškolního věku, vytvářet individuální edukační program rozvoje konkrétního dítěte. Dostatečně respektuje a podporuje individuální kvality každého dítěte, je schopen vlastní sebereflexe a také reflexe vzdělávacích potřeb a zájmů dětí. Absolvent dále dokáže porozumět procesům vývoje a rozvoje dítěte předškolního věku a orientuje se ve způsobu edukace dítěte v předškolním období. Je schopen profesionálně pracovat s dítětem daného věkového období, identifikovat dítě nadané, dítě se specifickými poruchami učení, chování, rovněž dokáže identifikovat patologické projevy u dětí předškolního věku a ovládá možnosti jejich prevence a nápravy. Dokáže diagnostikovat, motivovat a regulovat procesy učení se dítěte předškolního věku vzhledem k jeho aktuálnímu individuálnímu vývoji, potřebám a možnostem, se zřetelem na jeho harmonický rozvoj.

Specializační studium pro vedoucí pedagogické pracovníky - školský management
Vzdělávacím cílem studia pro vedoucí pedagogické pracovníky - školského managementu je v souladu s § 7 vyhl. 317/2005 Sb. o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků zajistit, aby jeho absolventi získali znalosti a dovednosti v oblasti řízení právnické osoby, vykonávající činnost školy nebo školského zařízení, zejména znalosti teorie a praxe školského managementu, práva, ekonomiky, pedagogiky, psychologie, bezpečnosti a ochrany zdraví, komunikace a informačních technologií. Je tvořen pěti obsahovými moduly: I. Teorie a praxe školského managementu, II. Právo, III. Ekonomika a finanční management, IV. Řízení pedagogického procesu, V. Vedení lidí.

Studium k rozšíření odborné kvalifikace vyučovat další předměty - ČESKÝ JAZYK – způsobilost k výuce dalšího předmětu na 2. stupni ZŠ
Cílem rozšiřujícího studijního oboru je připravit absolventy pro výuku českého jazyka a literatury na 2. stupni základních škol, vybavit je potřebnými odbornými a oborově didaktickými kompetencemi tak, aby mohli realizovat výuku ve shodě s požadavky stěžejních vzdělávacích dokumentů (RVP ZV a ŠVP). Studenti získají během studia potřebnou lingvistickou, literárněvědnou a oborově didaktickou odbornost, budou seznámeni se současným stavem jazyka, jeho vývojovými tendencemi, budou schopni orientovat se ve vývoji světové literatury, v jednotlivých etapách vývoje české literatury pro dospělé i dětské příjemce, v didaktické přípravě bude vytvořen prostor pro seznámení s novými pohledy na výuku mateřštiny založenou na komunikativních principech a kladoucí důraz na rozvíjení čtenářské gramotnost i na soustavnou práci s jazykovým materiálem, s texty rozmanité povahy, zvláště s texty uměleckými.

Studium k rozšíření odborné kvalifikace vyučovat další předměty - VÝCHOVA K OBČANSTVÍ – způsobilost k výuce dalšího předmětu na 2. stupni ZŠ
Cílem rozšiřujícího studijního oboru je připravit absolventy pro výuku občanské výchovy na základních školách a vybavit je potřebnými odbornými a oborově didaktickými kompetencemi. Tyto kompetence jsou specifikovány v popisech jednotlivých předmětů jako způsobilosti. Předměty zahrnují základní poznatky z jednotlivých společenskovědních disciplín, které tvoří základ odbornosti ve výchově k občanství v souladu s platným kurikulem. Jedná se o dějiny filozofie, etiku, religionistiku, politologii, sociologii, kapitoly z českých a československých dějin s akcentem na 20. století, ekonomii s důrazem na otázky finanční gramotnosti, základy práva a oborovou didaktiku.

Studium k rozšíření odborné kvalifikace vyučovat další předměty - VÝTVARNÁ VÝCHOVA – způsobilost k výuce dalšího předmětu na 2. stupni ZŠ
Cílem rozšiřujícího studijního oboru je připravit absolventy pro výuku výtvarné výchovy na základních školách a vybavit je potřebnými odbornými a oborově didaktickými kompetencemi. Tyto kompetence jsou specifikovány v popisech jednotlivých předmětů jako způsobilosti. Předměty zahrnují základní poznatky z jednotlivých společenskovědních a praktických disciplín, které tvoří základ odbornosti ve výtvarné výchově v souladu s platným kurikulem. Jedná se o dějiny umění, teorii a praxi výtvarné výchovy a dále praktické obory: kresba, malba, sochařství, grafika. Výstupní úroveň profesních kompetencí absolventa klade důraz na výtvarně-oborové, praktické a teoretické zkušenosti, dovednosti a znalosti studenta ve vztahu k ostatním oblastem jeho osobnostních a profesních způsobilostí předpokládaných v závěru rozšiřujícího studijního programu a studijního oboru, který absolvoval.

Studium k rozšíření odborné kvalifikace vyučovat na 2. stupni ZŠ - ČESKÝ JAZYK - učitelství pro 2. stupeň ZŠ
Studium podle § 6 odst. 1 písm. a) vyhlášky č. 317/2005 Sb. je určeno kvalifikovaným učitelům 1. st. ZŠ k získání způsobilosti vyučovat na jiném stupni školy. Cílem rozšiřujícího studijního oboru je připravit absolventy pro výuku českého jazyka a literatury na 2. stupni základních škol, vybavit je potřebnými odbornými a oborově didaktickými kompetencemi tak, aby mohli realizovat výuku ve shodě s požadavky stěžejních vzdělávacích dokumentů (RVP ZV a ŠVP). Vzhledem k návaznosti na 1. st. ZŠ je zdůrazněna obecná didaktika pro 2. st. ZŠ. Studenti získají během studia potřebnou lingvistickou, literárněvědnou a oborově didaktickou odbornost, budou seznámeni se současným stavem jazyka, jeho vývojovými tendencemi, budou schopni orientovat se ve vývoji světové literatury, v jednotlivých etapách vývoje české literatury pro dospělé i dětské příjemce, v didaktické přípravě bude vytvořen prostor pro seznámení s novými pohledy na výuku mateřštiny založenou na komunikativních principech a kladoucí důraz na rozvíjení čtenářské gramotnost i na soustavnou práci s jazykovým materiálem, s texty rozmanité povahy, zvláště s texty uměleckými.

Studium k rozšíření odborné kvalifikace vyučovat na 2. stupni ZŠ - VÝTVARNÁ VÝCHOVA - učitelství pro 2. stupeň ZŠ
Studium podle § 6 odst. 1 písm. a) vyhlášky č. 317/2005 Sb. je určeno kvalifikovaným učitelům 1. st. ZŠ k získání způsobilosti vyučovat na jiném stupni školy. Cílem rozšiřujícího studijního oboru je připravit absolventy pro výuku výtvarné výchovy na 2. st. ZŠ a vybavit je potřebnými odbornými a oborově didaktickými kompetencemi. Tyto kompetence jsou specifikovány v popisech jednotlivých předmětů jako způsobilosti. Předměty zahrnují základní poznatky z jednotlivých společenskovědních a praktických disciplín, které tvoří základ odbornosti ve výtvarné výchově v souladu s platným kurikulem. Jedná se o dějiny umění, teorii a praxi výtvarné výchovy a dále praktické obory: kresba, malba, sochařství, grafika. Vzhledem k návaznosti na 1. st. ZŠ je zdůrazněna obecná didaktika pro 2. st. ZŠ. Výstupní úroveň profesních kompetencí absolventa klade důraz na výtvarně-oborové, praktické a teoretické zkušenosti, dovednosti a znalosti studenta ve vztahu k ostatním oblastem jeho osobnostních a profesních způsobilostí předpokládaných v závěru rozšiřujícího studijního programu a studijního oboru, který absolvoval.

Studium pedagogiky pro učitele praktického vyučování a učitele odborného výcviku
Studium je zaměřeno na rozvíjení všeobecné učitelské způsobilosti a zejména způsobilosti pedagogicko-psychologické za zdůraznění didaktiky praktického vyučování a odborného výcviku.

Studium pro poskytovatele dětské skupiny a pečující osoby
Kurz připravuje zájemce k provozování a péči o děti v dětské skupině za účelem poskytování služby péče o dítě v „dětské skupině“. Cílem je seznámit studující v oblasti organizace dětské skupiny, v oblasti finančních nákladů spojených s provozem. Studujícím bude podán výklad k požadavkům na materiální, technické a hygienické podmínky. Obsah výuky bude také směřovat k výchově a péči o děti do 6 let.

Studium pro ředitele škol a školských zařízení
Cílem zákonem vyžadovaného kvalifikačního studia pro ředitele škol a školských zařízení je připravit účastníky studia na zvládnutí počátečního období výkonu funkce ředitele školy (vedoucího pracovníka školy a školského zařízení), tj. převzetí funkce a její výkon v adaptačním období do rozvinutí manažerských kompetencí vlivem praxe a dalšího profesního vzdělávání. Obsahem vzdělávání jsou standardem předepsaná témata: Základní právní předpisy a jejich aplikace ve školství, Pracovní právo, Financování školy, Organizace školy a pedagogického procesu.

Studium pro výchovné poradce ZŠ a SŠ
Základním cílem studia pro výchovné poradce pro základní a střední školy je připravit stávající nebo budoucí výchovné poradce na výkon specializované metodologické činnosti výchovného poradce v souladu s vyhláškami č. 317/2005 Sb., o DVPP..., č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb, a Standardem studia pro výchovné poradce, č.j. 10 405/2008-6/IPPP, platným od 1. ledna 2009.
Konkrétně to znamená zejména:

  • Rozvinout jejích obecné právní vědomí a prohloubit znalost aktuálních právních předpisů vztahujících se ke školnímu vzdělávání a k ochraně dětí a mládeže.
  • Vybavit je specifickými kompetencemi pro plánování, realizaci a vyhodnocování své práce, pro poskytování poradenské pomoci směrem k ostatním učitelům i směrem k žákům a jejich zákonným zástupcům.
  • Připravit je na budování využívání sítě institucí spolupracujících na zdárném rozvoji dětí a mládeže, naučit je efektivním postupům při řešení vzdělávacích obtíží a výchovných problémů žáků a studentů na základě hlubšího studia psychologie a speciální pedagogiky.
  • Připravit je na informační a poradenskou činnost při volbě povolání nebo dalšího studia žáků v souladu s jejich předpoklady a výsledky vzdělávání.


U3V - Anglický jazyk pro mírně pokročilé I a II
Tento kurz nabízí další rozvíjení všech složek anglického jazyka, především gramatiky, slovní zásoby a jazykových dovedností (tj. mluvení poslech, čtení a psaní). Důraz je kladen na prohloubení komunikativních kompetencí v běžných situacích všedního dne.

U3V - Anglický jazyk pro pokročilé I a II
Účastníci těchto kurzů budou rozvíjet a prohlubovat své jazykové znalosti a dovednosti. Kromě obecné angličtiny si rozšíří i profesní slovní zásobu a frazeologii. Práce v hodinách bude vycházet ze zajímavých textů a prezentací. Studijní materiály jsou součástí kurzu. Do navazujícího kurzu II budou přednostně přijímáni absolventi kurzu I, ale toto absolvování není podmínkou přijetí.

U3V - Anglický jazyk pro středně pokročilé I a II
Tento kurz je určen zájemcům, kteří chtějí dále rozvíjet svůj jazykový potenciál ve všech oblastech anglického jazyka formou aktivního zapojení se v hodinách. Tematicky je tento kurz zaměřen na cestování, aktuální problémy dnešního světa a interkulturní komunikaci.

U3V - Anglický jazyk pro věčné začátečníky I a II
Tyto kurzy jsou určeny pro zájemce, kteří s angličtinou už začínali, ale nepodařilo se jim postoupit k vyšší úrovni. Rovněž tak je určen těm, kteří by si chtěli zvýšit své jazykové i komunikační kompetence bez ohledu na předchozí jazykové vzdělání. Obsahem kurzu je vyvážená nabídka konverzace (cestování, volný čas, kultura, rodina), gramatiky i lexika. Lektoři budou připraveni uzpůsobit obsah jednotlivých hodin potřebám a požadavkům zúčastněných. Do navazujícího kurzu II budou přednostně přijímáni absolventi kurzu I, ale toto absolvování není podmínkou přijetí.

U3V - Anglický jazyk pro začátečníky I a II
Tyto kurzy jsou určeny pro zájemce, kteří s angličtinou už začínali, ale nepodařilo se jim postoupit k vyšší úrovni. Rovněž tak je určen těm, kteří by si chtěli zvýšit své jazykové i komunikační kompetence bez ohledu na předchozí jazykové vzdělání. Obsahem kurzu je vyvážená nabídka konverzace (cestování, volný čas, kultura, rodina), gramatiky i lexika. Lektoři budou připraveni uzpůsobit obsah jednotlivých hodin potřebám a požadavkům zúčastněných. Do navazujícího kurzu II budou přednostně přijímáni absolventi kurzu I, ale toto absolvování není podmínkou přijetí.

U3V - Konverzace v anglickém jazyce pro pokročilé I a II (English Club)
Tento kurz předpokládá již aktivní znalost anglického jazyka, která umožňuje komunikaci v základních životních situacích. Výuka bude probíhat formou debat a diskusí na aktuální témata, jejichž východiskem budou zajímavé texty a prezentace. Kromě obecné angličtiny bude věnována pozornost i profesní slovní zásobě a frazeologii.

U3V - Německý jazyk pro mírně pokročilé I a II
Tento kurz nabízí další rozvíjení všech složek německého jazyka, tedy gramatiky, slovní zásoby a jazykových dovedností (tj. mluvení, poslech, čtení a psaní). Důraz je kladen na prohloubení komunikativních kompetencí v každodenních situacích.

U3V - Německý jazyk pro věčné začátečníky I a II
Tento kurz je určen zájemcům, kteří s němčinou již v minulosti začínali, ale nepodařilo se jim postoupit k vyšší úrovni. Obsahem kurzu je vyvážená nabídka konverzace (rodina, volný čas, cestování, kultura), gramatiky a slovní zásoby. Lektor bude připraven uzpůsobit obsah hodin potřebám a požadavkům frekventantů.

U3V - Německý jazyk pro začátečníky - I a II
Tyto kurzy jsou určeny pro zájemce, kteří s němčinou už začínali, ale nepodařilo se jim postoupit k vyšší úrovni. Rovněž tak jsou určeny těm, kteří by si chtěli zvýšit své jazykové i komunikační kompetence bez ohledu na předchozí jazykové vzdělání. Obsahem kurzů je vyvážená nabídka konverzace (cestování, volný čas, kultura, rodina), gramatiky i lexika. Lektoři budou připraveni uzpůsobit obsah jednotlivých hodin potřebám a požadavkům zúčastněných. Do navazujícího kurzu II budou přednostně přijímáni absolventi kurzu I, ale toto absolvování není podmínkou přijetí.

U3V - Poznávání výtvarného umění prostřednictvím praktických výtvarných činností zaměřených na malbu I, II
Ateliér je zaměřen na praktické výtvarné činnosti v malbě. Individuální formou a v souladu s představami účastníků rozvíjí postupně zkušený lektor vnímání malby, způsoby a techniky zobrazování.

U3V - Přednáškový cyklus I, II
Dvouletý přednáškový cyklus nabízí programy vycházející z akreditovaných oborů pedagogické fakulty. Účastníci vzdělávání jsou přiměřenou formou seznamováni s vývojem univerzitního poznávání v tématech, se kterými se starší lidé aktuálně v životě setkávají a jejichž hlubší poznání, o němž dostávají zpětnou vazbu, jim život usnadňuje a obohacuje.

facebook
rss
social hub